اختصاص ۲۶ میلیارد تومان به طرح های آبخیز داری آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی از اختصاص ۲۶ میلیارد تومان به طرح های آبخیز داری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پروژه های آبخیزداری اظهار کرد:درسال های ۹۷ و ۹۸ بیش از ۳۸۰ هکتار طرح های آبخیرداری با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در استان اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در فاز نخست بیش از ۲۶ میلیارد تومان  اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافته است که از این میزان ۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی است.

قاسمی افزود: این طرح های آبخیز داری در ۱۷ حوضه آبخیز استان با پیشرفت  اعتبارات ۴۰ درصدی در دست اجراست.

قاسمی   با بیان اینکه از برنامه‌های مصوب امسال اجرای طرح کاداستر در ۶۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان بود که تاکنون ۶۰۴ هزار و ۸۱ هکتار تحت پوشش طرح قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تمامی اراضی ملی تحت پوشش طرح کاداستر قرار گیرد افزود: امسال به صورت پایلوت طرح کاداستر در چهار شهرستان سلماس، خوی، چالدران و چایپاره خاتمه می‌یابد.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح کاداستر از سال ۹۴ عنوان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار هکتار اراضی ملی استان طرح پوشش کاداستر قرار گرفته که امسال با اجرای طرح در ۶۰۴ هزار هکتار پیش بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به ۹۰۰ هزار هکتار برسد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.