هاشمی گلپایگانی گفت: اگر مشخص شود که استادی  به عمد حقی را ضایع کرده و دانشجو بتواند آن را ثابت کند، موظفیم این حق را احیاء کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصالح هاشمی گلپایگانی، رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد در گفت وگوی مجازی با دانشجویان درباره اما و اگر‌های اعتراض دانشجویان این دانشگاه به نمرات اعلام شده توسط استادان و درخواست شفاف شدن این رویه گفت: اگر مشخص شود که استادی  به عمد حقی را ضایع کرده و دانشجو بتواند آن را ثابت کند، موظفیم این حق را احیاء کنیم.

رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد درباره اینکه دانشجو باید چه مدارکی ارائه دهد تا حرف او درباره اجحاف استاد در حقش اثبات شود، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه دانشجویان ایده پردازی کنند و بگویند که اگر جای مسئول واحدی قرار بگیرند چطور این تخلف می‌تواند برایشان محرز شود و با آن برخورد کنند زیرا واحدهای دانشگاهی و استادان بسیار زیاد هستند و رسیدگی به این امر کار سختی است.

کمیته انتظامی وارد مرکز جذب هیات علمی شده  است

هاشمی گلپایگانی اضافه کرد: اخیرا رئیس دانشگاه به کمیته انتظامی تخلفات نامه‌ای زده و این کمیته وارد مرکز جذب هیات علمی شد همچنین صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی و کارگزینی هیات علمی‌ها از گزینش به این کمیته منتقل شد. این اقدامات ابزار‌هایی است که اگر استاد چندی بعد بخواهد ارتقا بگیرد صلاحیت او مجددا مورد بررسی قرار بگیرد و اگر استادی از لحاظ اخلاق علمی و رفتاری و.. به مرکز جذب آمد، صلاحیتش تائید نمی‌شود و نمی‌تواند ارتقا بگیرد. وقتی این استاد ارتقا نگیرد افت علمی پیدا می‌کند و وقتی دچار افت شود باید با دانشگاه خداحافظی کند.

رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه درباره اعتراض دانشجویان در ربات این دانشگاه نسبت به عملکرد استاد و نحوه برخورد با این امر ادامه داد: این اعتراضات قطعا موثر است و ما آن‌ها را به مسئولی که این استاد را به کار گرفته و به سابقه استاد منتقل می‌کنیم، اما به صورتی که این پیام‌ها دلالتی از واقعیت داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار