منابع دولتی کویت اعلام کردند موضع این کشور در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تغییری نکرده است و کویت آخرین کشوری خواهد بود که این اقدام را انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القبس، دولت کویت پس از اعلام توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در پنج‌شنبه گذشته، بر ثبات موضع خود و پایبندی به مسئله فلسطین تاکید کرد.

منابع دولتی کویت بار دیگر تاکید کردند که موضع این کشور در مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد.

منابعی به روزنامه القبس گفتند: کویت بر ثبات موضع خود تاکید دارد و آخرین کشوری خواهد بود که روابط خود را با اسرائیل عادی خواهد کرد.

این موضع کویت همسو هماهنگ با سیاست‌های خارجی آن در محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشغالگر طی دهه‌های اخیر و حمایت از مسئله فلسطین و پشتیبانی از فلسطینیان است به این اعتبار که فلسطین نخستین مسئله جهان عرب است و تنها راه حل مورد قبول آن راه حلی است که فلسطینیان آن را بپذیرند.

این گفتمان رسمی با خواسته مردم کویت در محکومیت عادی سازی روابط همسو است و از دستور شیخ صباح السالم، شاهزاده مرحوم کویتی در خصوص جنگ دفاعی علیه گروه‌های صهیونیستی آغاز شده است.

موضع‌گیری کویت به ویژه در روز‌های اخیر که فشار رسانه‌های صهیونیستی بر کشور‌های عربی بر ضرورت عادی سازی روابط افزایش یافته است، بار دیگر خودنمایی می‌کند، زیرا انتفاضه مردمی کویت در برابر رسانه‌های صهیونیستی و پیروان آن با محکومیت شدیداللحن نمایان شده است.

روزنامه القبس اعلام کرد که در زمانی که وسایل ارتباط جمعی مملو از محکومیت این اقدام امارات است، سیاسیون و نویسندگان کویت نیز به این روزنامه تاکید کرده‌اند که موضع رسمی کویت مایه فخر و مباهات تمامی اقشار کشور است.

دکتر احمد الخطیب، نماد ملی کویت نیز به القبس اعلام کرده است که موضع کویت به منزله میراث قدیمی این کشور است و بر پایه قانون سال ۱۹۶۲ استوار شده است.

امارات متحده عربی هفته گذشته، پس از انگلیس و آلمان به عنوان اولین کشور عربی اعلام کرد که به صورت رسمی روابط دیپلماتیک و اقتصادی به رژیم صهیونیستی را آغاز می‌کند و در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار