رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور درباره شیوع بیشتر ویروس کرونا و احتمال تجربه کردن «بدترین پاییز» را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه اینترنتی هیل، ارزیابی رابرت رد فیلد، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، در خصوص اینکه اگر آمریکایی‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا عمل نکنند این کشور «بدترین پاییز» را تجربه خواهد کرد، با مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، مواجه شد.

ترامپ در کنفرانسی خبری در باشگاه گلف خود واقع در بِدمینستر در پاسخ به این پرسش که آیا با اظهارات اخیر رابرت رد فیلد موافق است، افزود شما نمی‌توانید این بیماری را با همه‌گیری سال ۱۹۱۷ مقایسه کنید چرا که آن باورنکردنی بود.

این سخنان ترامپ به همه‌گیری آنفلوانزای اسپانیایی اشاره داشت که ۵۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرد و بنا بر ارزیابی‌ها دست‌کم ۵۰ میلیون قربانی گرفت. 

بنا بر اعلام دانشگاه جان هاپکینز، ویروس کرونا تا عصر روز شنبه بیش از ۲۱ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و جان بیش از ۷۶۸ هزار نفر را گرفته است که در این میان آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را دارد.

رابرت رد فیلد روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد چنانچه آمریکایی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، این کشور ممکن است «بدترین پاییز» را تجربه کند. فصل پاییز همه‌گیری کرونا و آنفلوانزا را بطور همزمان خواهیم داشت و هر یک از آن‌ها به نوبه خود فشاری را بر نظام بیمارستانی و بهداشت و درمان وارد خواهد کرد.

در همین حال ترامپ در مخالفت با اظهارات رد فیلد اعلام کرد میزان موارد ابتلا و نیز بستری‌ها در ایالت فلوریدا که ماه ژوئیه رو به افزایش گذاشته بود، اکنون روند نزولی را طی می‌کند.

او همچنین افزود معتقد است شمار بسیاری از آمریکایی‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنند. ترامپ گفت: «خیر، با اظهارات رد فیلد موافق نیستم و چنانچه شما به آمار و ارقام نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.»

این سخنان ترامپ که بار‌ها با نظرات و پیش‌بینی‌های کارشناسان ارشد بهداشتی آمریکا درباره اوضاع نگران‌کننده ناشی از شیوع کرونا اختلاف داشته است‏‏, چندان هم بعید نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار