بیش از ۲ هزار اثر فاخر از سوی دانش‌آموزان سراسر مازندران تاکنون به جشنواره "زمین خانه من" ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان ارسال ۲ هزار اثر به جشنواره دانش‌آموزی "زمین خانه من" ،گفت: این جشنواره دانش‌آموزی با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست، بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ راه‌اندازی شده و تا پایان تابستان امسال ادامه دارد.

او افزود: دیده‌بان بودن دانش‌آموزان استان در حفظ و مراقبت از محیط زیست، اصلی‌ترین هدف این جشنواره بوده که با مشارکت فعالانه آن‌ها در بخش‌های مختلفی مانند دلنوشته، عکس، نقاشی، فیلم، کلیپ، انیمیشن، پوستر، مقاله از ۱۶ خرداد امسال آغاز شده  و در حال انجام است.

سعدی پور شعار جشنواره را «من یک همیار محیط زیست هستم» اعلام کرد و گفت: موضوع‌هایی مانند بازیافت، تفکیک زباله در خانه و مدرسه، زباله‌های رها شده در طبیعت، آلودگی خاک، آب، هوا، راهکار‌های مقابله با آلودگی، ریزش پسآب‌های صنعتی و خانگی در طبیعت و مبارزه با پلاستیک از محور‌های اصلی شرکت در این جشنواره محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در حال آماده‌سازی تفاهم نامه با اداره‌کل محیط زیست و سازمان پسماند شهرداری ساری هستیم افزود: موضوع بازیافت در زمینه آماده‌سازی مواد برای استفاده دوباره زباله بوده که از هدر رفت منابع سودمند و سرمایه‌های ملی جلوگیری می کند.

سعدی پور گفت: بر اساس مطالعات نشان انجام گرفته، در یک سال تحصیلی سرانه تولید کاغذ باطله هر دانش‌آموز فقط در محیط مدرسه یک کیلوگرم بوده که با توجه به تعداد دانش‌آموزان رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، آموزش را به عنوان بهترین روش نهادینه کردن عادت‌های مثبت در افراد نام برد و افزود: شروع این نوع آموزش از دوران تحصیلی ابتدایی آغاز و به یک باور تبدیل شده و این باور، کودک را موظف به نگهداری مناسب از زیستگاه خود می‌کند.

شهرستان‌های ساری، قائم شهر و میاندورود بیشترین مشارکت را در جشنواره مربوطه  داشته و همچنین بیشترین آثار ارشال شده در زمینه نقاشی و کلیپ بوده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.