تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۲۰ پرونده به تعزیرات حکومتی استان گزارش شده است که بیشترین این پرونده ها مربوط به گران فروشی و عدم درج قیمت کالا بوده است.
او افزود: تعداد گزارشات دریافتی از سامانه ۱۲۴ صمت ، ۹ هزار و ۷۶۰ مورد بوده است.
تهوری گفت : در این مدت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به شاکیان برگشت داده شده است.
تهوری تصریح کرد : حقوق مصرف کننده حقوقی است که کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات باید از حیث کیفیت کالا و خدمات عرضه شده، مطابق با ضوابط و شرایط مندرجات قرارداد در معاملات رعایت کنند.
بیشتر بخوانید
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان خراسان جنوبی راهکارهای حمایت از مصرف کنندگان را فراهم ساختن شرایط سالم جهت خرید کالا و خدمات، اطلاع هر شهروند از قیمت کالا و خدمات قبل از خرید، افزایش تولید به منظور فراوانی کالا، تنوع کالا، افزایش رقابت سالم در سطح بازار، افزایش قدرت خرید و کالا اعلام کرد
او گفت: مردم شکایتهای خود را نسبت به تخلفات موجود از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۲۴ و سامانه ارتباطی ۱۳۵ اعلام کنند.
انتهای پیام/ک