رئیس مجلس ترکیه در واکنش به توافق اخیر امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، آن را خیانت به مسئله فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «مصطفی شن‌توپ» رئیس مجلس ترکیه، ضمن انتقاد از توافق اخیر امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، آن را خیانت به فلسطین عنوان کرد.

شن‌توپ در این خصوص گفت: «این عمل شرم‌آور است که با اسرائیل توافق شود، همانی که سرزمین‌های فلسطین را بر خلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل اشغال کرده است. این خیانت به فلسطین است.»

او در ادامه گفت: «من از همین جا اقدام امارات متحده عربی را محکوم می‌کنم.»

روز پنج شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که ابوظبی و تل‌آویو برای عادی سازی روابط به توافق رسیده‌اند. در بیانیه مشترک آمریکا، امارات و اسرائیل که در این خصوص صادر شد آمده است: «دستیابی به موفقیت موجب صلح در منطقه خاورمیانه می شود و گواهی بر دیپلماسی جسورانه و چشم انداز سه رهبر ترامپ، بن زاید النهیان و نتانیاهو است. آمریکا، اسرائیل و امارات متحده عربی اطمینان دارند که پیشرفت‌های دیپلماتیک اضافی با دیگر کشورها امکان پذیر است و برای دستیابی به این هدف با هم همکاری خواهند کرد. »

بر اساس این بیانیه‌، رژیم صهیونیستی برنامه‌های «الحاق بخش هایی از کرانه باختری غربی» را به حالت تعلیق درآورده و تلاش‌های خود را اکنون در گسترش روابط با دیگر کشورهای جهان عرب و مسلمانان متمرکز کرده است.

این اقدام امارات متحده عربی با انتقادات بسیاری روبرو شده است. روز جمعه هم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرد این کشور احضار سفیر خود از ابوظبی و تعلیق روابط با امارات را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار