سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی گفت: مرمت و بازسازی کاروانسرای تاریخی روستای محمد آباد پل ابریشم میامی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدصادق رضویان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی گفت: برای مرمت و بازسازی کاروانسرای تاریخی روستای محمد آباد پل ابریشم میامی اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال تخصیص یافته که در امور اجرای دوغاب گنبدها، کاهگل حفاظتی بام، پی‌بندی و استحکام‌بخشی بدنه‌ها و اصلاح آبراه‌ها هزینه می‌شود.

او افزود: سال‌های گذشته نیز در چند مرحله مرمت این بنای تاریخی انجام شده است.

این کاروانسرا با شماره ۲۸۵۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در روستای محمدآباد پل ابریشم بخش مرکزی شهرستان میامی قرار دارد.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است.

۵۲ اثر تاریخی این شهرشتان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

علاوه بر کاروانسرا‌های متعدد، آثار تاریخی و طبیعی معتبر دیگر نیز در میامی وجود دارد که، مسجد جامع و آرامگاه ابن یمین فریومدی شاعر معروف و قطعه سرای فارسی، آرامگاه شیخ حسن جوری رهبر قیام سربداران، رمل‌های ماسه‌ای رضاآباد، دشت شقایق‌ها و آفتابگردان‌های کالپوش و کویر دوشاخ عباس آباد از عمده‌ترین آنهاست.

شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است.

این شهرستان از شمال به استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود محدود شده و حدود ۴۰ هزار تن جمعیت دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.