وزارت خارجه عراق از مقابله به مثل با ترکیه در پی نقض حاکمیت کشورش از سوی آنکارا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، در پی نقض حاکمیت عراق از سوی جنگنده‌های ترکیه‌ای و کشته شدن دو افسر عراقی، وزارت خارجه عراق از مقابله به مثل با ترکیه در این خصوص خبر داد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: ما با ترکیه در پاسخ به نقض حاکمیت عراق، از طریق متوقف کردن مجوز ورود به گذرگاه ها، فرودگاه‌های مرزی عراق و نیز لغو تمامی سفر‌های مقامات ترکیه به عراق مقابله به مثل کردیم.

همچنین پیشتر بغداد مراتب اعتراض رسمی خود را به ترکیه بابت حمله به شمال عراق و منطقه کُردنشین ابراز کرده بود. وزارت خارجه عراق در اعتراض به حمله روز سه‌شنبه ترکیه به منطقه کردستان، سفیر آنکارا را احضار کرده و مراتب اعتراض شدید بغداد به او ابلاغ شده بود.

وزارت خارجه عراق طی این دیدار، به سفیر ترکیه یادآوری کرده بود که آنکارا مسئول حمله اخیر به شمال این کشور بوده و اینکه آنکارا باید در خصوص جان باختن شمار زیادی از نیرو‌های امنیتی عراق مسئول باشد.

هفته گذشته رسانه‌های کُرد زبان از حمله پهپادی به یک تجمع مسئولان گارد مرزی عراق و حزب کارگران کردستان خبر دادند. شبکه اسکای نیوز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد یک فروند پهپاد ترکیه به اشتباه یک کاروان خودرویی گارد مرزی عراق را در نزدیکی شهر «سیدکان» در شمال شرقی اربیل بمباران کرده است.

این شبکه همچنین اعلام کرده دست کم ۵ نفر از نیرو‌های مرزی عراق و حزب کارگران کردستان در این بمباران جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ترکیه، ساعتی پیش به نقل از وزات دفاع این کشور اعلام کرد نیرو‌های امنیتی ترکیه در حمله‌ای هوایی دست کم ۷ تروریست پ ک ک را در شمال عراق «خنثی» کرده است. مقامات ترکیه معمولا از لفظ «خنثی کردن» برای نیرو‌هایی که در عملیات‌ها کشته، زخمی و یا دستگیر می‌شوند، بکار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار