امرالله صالح:

تدابیر شدید نظامی ما را به صلح نزدیک می کند/ طالبان با موعظه صلح نمی کند!

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که طالبان با موعظه صلح نمی کند و تدابیر شدید امنیتی افغانستان را به صلح نزدیک می کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «امرالله صالح»، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که طالبان با موعظه صلح نمی کند و تدابیر شدید امنیتی افغانستان را به صلح نزدیک می کند.

وی در واکنش به حمله تروریستی به «فوزیه کوفی»، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشت: «حمله تروریستی به محترمه فوزیه کوفی، عضو سابق مجلس افغانستان و عضو کنونی تیم مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان، عمل ضد انسانی و تروریستی طالب است.»

وی افزود: «تنها طالب و همفکرانش در خموش سازی صدا و حذف تنوع و رنگارنگی جامعه افغانستان منافع دارند.»

امرالله صالح بیان داشت: «اگر این گروه دستش برسد و بتواند تمام تیم مذاکره را همین امروز تیرباران می کند و یا در یک عمل انتحاری نابود می سازد. خبث درونی طالب و دشمنی این گروه با ملت افغانستان خارج از تصور است.»

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: «از دید آنها جامعه دو قشر دارد؛ طالب و مابقی که باید از طالب اطاعت کنند. تا زمانیکه این تفکر قرون وسطایی در ذهن آنها کم رنگ شود و از بین رود زمان زیادی نیاز است.»

وی اضافه کرد: «تدابیر شدید و عمیق نظامی و امنیتی ما را به صلح نزدیک می سازد؛ طالب تنها با موعظه صلح پذیر نمی شود.»

گفتنی است که خانم کوفی جمعه ۲۴ اسد/ مرداد در مسیر پروان – کابل در حمله مسلحانه افراد ناشناس زخمی شد. گروه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
از اول باید باید با تدابیر امنیتی وارد میشدید موعظه برای طالب معنا نداره
تفنگ در مقابل تفنگ