تحلیلگر برجسته آمریکایی معتقد است با شکست مفتضحانه قطعنامه ضد ایرانی دولت واشنگتن، شعار انتخاباتی «آمریکا را دوباره عظمت بخشیم» دیگر معنایی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جفری لورنتی، تحلیلگر برجسته عضو ارشد بنیاد آمریکایی «قرن» با اشاره به شکست سنگین دولت دونالد ترامپ در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، شعار انتخاباتی رئیس جمهور این کشور را به سخره گرفت.

جفری لورنتی در پیامی در حساب شخصی خود در توئیتر آورد: در نشست شورای امنیت ورشکستگی سیاست خارجی ناکام دونالد ترامپ رسما اعلام شد. این تحلیلگر برجسته سیاست خارجی آمریکا با اشاره به ۱۱ رای ممتنع اعضای شورای امنیت یادآور شد که واشنگتن تنها توانست رای موافق یک کشور وابسته خود در کارائیب را کسب کند، این در حالیست که همه متحدان عضو ناتو به قطعنامه آمریکا رای ممتنع دادند.

لورنتی در پایان این پیام یادآور شد آیا شعار «آمریکا را دوباره عظمت بخشیم» هنوز هم معنایی دارد؟

در جلسه رای‌گیری اعضای شورای امنیت، آمریکا با وجود ماه‌ها تلاش دیپلماتیک تنها توانست جمهوری دومینیکن را برای رای دادن به این قطعنامه با خود همراه کند. یازده کشور دیگر عضو شورای امنیت از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند. چین و روسیه هم به این قطعنامه رای منفی دادند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار