کارشناس دانشگاه علوم پزشکی در طرح مبارزه قاچاق و سلامت محور به طور هفتگی از عطاری‌های استان همدان بازدید می‌کنند.

نظارت هفتگی بر عطاری‌های استان همداننگار مهری، مدیر اداره نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از اسفند امسال تا کنون ۱۱۵ بازدید از عطاری‌های استان همدان انجام شده است.

او افزود: در این بازدید ها ۹ مورد از عطاری‌های متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهری بیان کرد: این بازدید‌ها را بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی انجام می‌دهند.

مدیر اداره نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: در طرح مبارزه با قاچاق سلامت محور با مواد گیاهی که قاچاق وارد شده اند شناسایی می شود.

 مهری تاکید کرد: مواد گیاهی در قالب کپسول چاقی فرشته که خطر مرگ را به همراه دارد، کپسول چاقی دراگون، و کپسول فوت فست که ادعا می‌شود وزن عمومی بدن را به صورت یکنواخت افزایش می‌دهد از عطاری‌ها جمع آوری می‌شوند.

مدیر اداره نظارت و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این قرص ها‌ی به ظاهر طبیعی ولی عوارض کبدی، مشکلات کلیوی و عوارض پوستی را به همراه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.