رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب ازافزایش بستری بیماران کووید ۱۹درسراب خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،دکتر اکبرنادی رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا گفت: تعداد بیماران بستری در بخش کرونا، در روز‌های اخیر به بالای ۴۰ نفر افزایش یافته است.

او با ابراز نگرانی از شیوع گسترده این بیماری در ایام ماه محرم افزود: دسته جات حسینی باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت کرده و توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا را جدی بگیرند.

او با بیان اینکه تا امروز ۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان فوت شده اند افزود: هم اکنون ۴۶ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند و وضعیت عمومی و تنفسی ۶ بیمار دیگر در بخش آی سی یو وخیم می‌باشد.

او تردد در اماکن شلوغ و پرجمعیت، دورهمی‌های خانوادگی، برگزاری مجالس عروسی و ترحیم در روستا‌ها و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را از مهمترین دلایل افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۱۵ روز گذشته عنوان کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب بیان کرد:با ادامه این روند و شیوع گسترده بیماران مبتلاء، در روز‌های آتی با کمبود تخت بستری مواجه خواهیم شد.

دکتر نادی با اشاره به اینکه شهرستان سراب، از نظر شیوع بیماری کوید ۱۹، در وضعیت قرمز قرار دارد افزود: شهروندان جهت حفظ سلامتی خود و دیگران از تردد غیر ضروری در مکان‌های عمومی خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.