مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تعداد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه ۲۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در پنج ماه ابتدای امسال با وجود شیوع کرونا تعداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان ۲۴۰ درصد افزایش یافت گفت: مساحت واگذاری زمین در این شهرک‌ها نیز در این مدت ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم این روند افزایشی است گفت: در پنج ماه امسال ۱۴ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند.

او افزود: پیش‌بینی شده تا پایان سال ۵۵ واحد صنعتی راکد فعال شوند و در شهرک صنعتی زاگرس که تقاضا محور است برنامه‌ریزی شده امسال ۲۸۰ هکتار زمین به صورت عملیاتی به زمین‌های موجود افزوده شود که سرمایه‌گذاری‌های بزرگتر جذب شود.

کردستانی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع کوچک و متوسط عنوان کرد: اکنون صنایع کوچک و متوسط به طور میانگین ۹۲ درصد تعداد و ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

او با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب در روز برای شهرک صنعتی صحنه در حال پیگیری است گفت: طراحی این تصفیه‌خانه انجام و شبکه جمع‌آوری فاضلاب داخل شهرک صنعتی نیز اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه اعتبار اولیه برآورد شده برای این پروژه ۲۰ میلیارد ریال از منابع ملی است افزود: البته برای احداث خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی صحنه نیز نیازمند تأمین اعتبار برای تملک اراضی هستیم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.