رئیس جمهور فرانسه از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را دارای اولویت دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدعی شد با وجود توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات، مذاکرات صلح خاورمیانه اولویت اول ماست.

امانوئل مکرون روز یکشنبه در حساب توئیتر خود اعلام کرد: از سرگیری مذاکرات صلح برای دستیابی به راه حل عادلانه در خاورمیانه یک اولویت است. در گفت و گوی عصر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان بر عزم خود برای تلاش در زمینه دستیابی به صلح در خاورمیانه تاکید کردیم.

رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه توافق امارات و رژیم صهیونیستی را «تصمیمی شجاعانه» توصیف کرده است.

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، دو طرف طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.به گفته خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در توافق مذکور داشته است.

بر اساس توافق صورت گرفته، هیات‌های صهیونیستی و اماراتی طی هفته‌های آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد و تفاهم‌نامه‌هایی را با محوریت گردشگری، امنیت، سرمایه‌گذاری، برقراری پرواز‌های مستقیم، بهداشت، انرژی، فناوری، مخابرات، محیط زیست امضاء خواهند کرد. از جمله دیگر بند‌های مهم مورد توافق، تاسیس سفارتخانه است. در چارچوب توافق مذکور، روابط رژیم صهیونیستی و امارات در خصوص ساخت واکسن ویروس کرونا، توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار