بنای تاریخی گرمابه تنکابنی برای حفاظت و بهره‌برداری با کاربری گردشگری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی تحویل داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: گرمابه تاریخی تنکابنی در تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۰ طی تشریفات مزایده شماره ۳۴۰/۹۸ از سوی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور با هدف نجات‌بخشی، احیاء و بهره‌برداری بهینه با کاربری جدید و مناسب به شرکت تدبیر سلامت پارسه واگذار شد.

خزائلی اظهارکرد: پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری، این بنای تاریخی با حضور نمایندگان صندوق احیاء و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین به نماینده سرمایه‌گذار تحویل داده شد.

او افزود: سرمایه‌گذار پس از تهیه طرح مطالعاتی مرمت در بازه زمانی سه ماهه و تایید آن توسط تیم نظارت متشکل از کارشناسان صندوق احیاء و ناظر فنی استان اقدام به تجهیز و مرمت بنا و در نهایت بهره‌برداری از آن با کاربری گردشگری طی یکسال آینده خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با بیان اینکه خانه تاریخی یزدی و خانه تاریخی بهروزی نیز در حال طی مراحل قانونی برای تحویل به سرمایه‌گذار هستند، افزود: واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی با هدف حفاظت و بهره‌برداری بهینه و ادامه حیات آن‌ها با کاربری مناسب با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی – فرهنگی کشور در حال انجام است که پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی می‌تواند علاوه بر کسب درآمد اقتصادی مالکان زمینه‌ساز رونق گردشگری و افزایش اشتغال‌زایی باشد.

گرمابه تاریخی تنکابنی واقع در بافت تاریخی قزوین با مساحت ۶۶۰ متر مربع از بنا‌های ارزشمند مربوط به دوره قاجار است و درتاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ۷۸۶۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.