موسوی منش گفت:المان کفاش و قالیباف نوستالژی است و المان های مرد سوهان‌پز و مسگر در آینده نزدیک در قم نصب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید محمد موسوی‌منش سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به سیما و منظر شهری و ارتباط مستقیم آن با زندگی مردم، گفت: در شهر قم در حوزه گرافیک و تصویرسازی، توانایی زیادی داریم هرچند در مورد المان‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله وجود دارد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه در طول ۴ فراخوان شهر نگار در سطح کشوری و محلی در قم، تعداد هنرمندان بومی و قمی به‌شدت افزایش‌یافته و اقبال هنرمندان شهر را از آن خود و محلی برای عرضه هنر می‌دانند، افزود: فراخوان‌ها در سطح کشور اعلام می‌شود و هنرمندان از شهر‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند، اما تأکید ما بر بهره‌گیری از حضور هنرمندان قمی است، این طرح‌ها از طرف سازمان زیباسازی خریداری و در نهایت با متریال پیشنهادی هنرمند تولید می‌شود.

موسوی‌منش در مورد نصب المان‌های شاخص سطح شهر در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تصریح کرد: این المان‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بدرقه شهدا و شهدای مدافع حرم در تقاطع بسیج، المان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اثر فاخر یک هنرمند طراز اول در باغ‌موزه دفاع مقدس و المان سلام شهدا به حضرت معصومه (س) در میدان آستانه است.

او بیان کرد: در حوزه مفاخر و علمای دینی، المان آیت‌الله بروجردی در میدان مراجع و امام خمینی (ره) و المان آیت‌الله حائری یزدی نیز نصب شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم یادآورشد: در حوزه هویتی و مشاغل سنتی به‌خصوص بازار قم کار‌های فاخری تولیدشده و المان مشاغل سنتی شامل مرد کفاش و مرد آرایشگر و مرد قالیباف یادآور خاطرات نوستالژی است و المان مرد سوهان‌پز و مرد مسگر در چند ماه آینده نصب می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار