به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید محمد موسویمنش سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به سیما و منظر شهری و ارتباط مستقیم آن با زندگی مردم، گفت: در شهر قم در حوزه گرافیک و تصویرسازی، توانایی زیادی داریم هرچند در مورد المانها تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله وجود دارد.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه در طول ۴ فراخوان شهر نگار در سطح کشوری و محلی در قم، تعداد هنرمندان بومی و قمی بهشدت افزایشیافته و اقبال هنرمندان شهر را از آن خود و محلی برای عرضه هنر میدانند، افزود: فراخوانها در سطح کشور اعلام میشود و هنرمندان از شهرهای مختلف حضور پیدا میکنند، اما تأکید ما بر بهرهگیری از حضور هنرمندان قمی است، این طرحها از طرف سازمان زیباسازی خریداری و در نهایت با متریال پیشنهادی هنرمند تولید میشود.
موسویمنش در مورد نصب المانهای شاخص سطح شهر در سالهای ۹۸ و ۹۹ تصریح کرد: این المانها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بدرقه شهدا و شهدای مدافع حرم در تقاطع بسیج، المان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اثر فاخر یک هنرمند طراز اول در باغموزه دفاع مقدس و المان سلام شهدا به حضرت معصومه (س) در میدان آستانه است.
او بیان کرد: در حوزه مفاخر و علمای دینی، المان آیتالله بروجردی در میدان مراجع و امام خمینی (ره) و المان آیتالله حائری یزدی نیز نصب شده است.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم یادآورشد: در حوزه هویتی و مشاغل سنتی بهخصوص بازار قم کارهای فاخری تولیدشده و المان مشاغل سنتی شامل مرد کفاش و مرد آرایشگر و مرد قالیباف یادآور خاطرات نوستالژی است و المان مرد سوهانپز و مرد مسگر در چند ماه آینده نصب میشود.
انتهای پیام/ح