متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: پیروی از رژیم‌های غیر علمی و خودسرانه کاهش وزن فرد را در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار می‌دهد.

احتمال افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ با پیروی از رژیم‌های غذایی کاهش وزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدرضا جلیلوند گفت: رژیم‌های کاهش وزن به ویژه رژیم‌های زیر یک هزار و ۵۰۰ کیلو کالری با تضعیف سیستم ایمنی و افزایش آسیب پذیری، فرد را در معرض بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری کووید ۱۹ قرار می‌دهد.

 جلیلوند به اهمیت توجه به دریافت کافی انرژی و پروتئین در برنامه روزانه اشاره کرد و افزود: دریافت کافی انرژی و پروتئین روزانه در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و ... تاثیر به سزایی دارد.


بیشتر بخوانید 


او افزود : گنجاندن تخم مرغ، شیر کم چرب، پنیر کم نمک، غلات سبوس دار و سبزیجات در وعده صبحانه و مصرف روغن زیتون و کانولا به جای روغن‌های نباتی بی ارزش در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها تاثیر به سزایی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه مصرف آویشن را برای محافظت از ریه در مقابل سموم استنشاق شده و هوای آلوده مفید و موثر دانست و افزود : بهتر است از سیر برای تسکین سرفه، سرماخوردگی، التهاب بافت مخاطی و ... استفاده کنید.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.