افراد چاق همواره بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند و طبق تحقیقات انجام شده ویروس کرونا نیز در بدن افراد چاق با عوارض شدیدتری نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان گفت: افرادى که چاق هستند، ریسک بالاترى در ابتلا به فرم شدید بیمارى کووید ١٩ دارند و یکى از علل تشدید بیمارى کرونا در جوانان نیز اضافه وزن است.

نوروزیان افزود: چاقى به طور مستقیم سیستم ایمنى بدن را ضعیف می‌کند و همچنین باعث التهاب مزمن و تشدید مشکلات تنفسى در روند بیمارى کووید ١٩ می‌شود.

او با بیان اینکه چاقی زمینه‌ ساز بروز سایر بیماری‌های مزمن نیز است، گفت:احتمال تشدید عوارض بیماری کووید ۱۹ در افراد چاق بیشتر از دیگران است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان افزود: فشار خون بالا و دیابت از جمله بیمار‌ی های مزمنی هستند که با بدحال شدن بیماران کووید ۱۹ ارتباط مستقیم دارد و این بیماری در افراد چاق بیشتر دیده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
یکی از راه کار ها امن کردن پارک ها و خیابان ها از مزاحمان است تا مردم به خصوص بانوان بتون برن ورزش کنند و جامعه ای که افرادش راحت ورزش کنند سالم تر و با نشاط تر و با بهره وری بالاتر خواهد بود