حجت‌الاسلام رستمی گفت: مهم‌ترین نقش بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها در حوزه دفاع از انقلاب اسلامی، افزایش سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه بسیج جامعه پزشکی امروز ( دوشنبه، ۲۷ مرداد) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شاهین محمد صادقی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی دیگر از مسئولان در سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست درباره جامعه پزشکی اظهار کرد: حرکت مومنانه و مسیر پیشرفت با مشکلات همراه است. در این زمینه صبر فردی، سازمانی یا همان صبر اجتماعی لازمه این امر خواهد بود.

او افزود: مرزبانی، فلسفه تشکیل بسیج است و بسیج مستضعفان برای دفاع از انقلاب به وجود آمد. در مجموعه‌های مختلف سرمایه‌های گوناگونی وجود دارد که مورد سلطه دشمنان است در واقع جامعه پزشکی به دلایل مختلف یکی از این حوزه‌های خطیر است.

رستمی تصریح کرد: حوزه بسیج پزشکی در ۳ قالب کلان یعنی آموزش پزشکی، پژوهش و تولید علم جدی (پیشرو‌ترین بخش نظام علمی در ۳۰ سال اخیر) و بخش درمان و بهداشت است. این بخش از زمان تولد تا زمان مرگ خدمت رسانی می‌کند و بسیج جامعه پزشکی در چنین کانونی تشکیل می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: موضوع نظام به عنوان سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین بحث هاست و یکی از حوزه‌های مهم کانون، دفاع از سرمایه گذاری نظام است که جامعه پزشکی در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است. براین اساس بخش سلامت، توفیقات خود را در افزایش سرمایه‌های نظام انجام داده است.

او گفت: یکی از مهم‌ترین نقش بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها در حوزه دفاع از انقلاب اسلامی، افزایش سرمایه اجتماعی است. بسیج نقش مومنانه‌ای در این زمینه ایفا می‌کند و دوستداران انقلاب در این حوزه نقش فعالانه‌ای دارند.

ظرفیت انجام هر کار سختی را در کشور داریم

سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج ظرفیت‌های بزرگ علمی، پژوهشی، خدمت رسانی و اجتماعی دارد که امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های بسیج را با دانشگاه و نهاد در اجتماع هماهنگ کنیم تا بتوانیم به رفع نیاز‌ها بپردازیم.

او افزود: حضرت آقا تاکید می‌کنند که یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، تربیت نیروی انسانی و گزینه دیگر تولید علم همراه با اخلاق و عبور از مرز‌های دانش، تولید سبک رفتاری و اجتماعی است که منشا آن‌ها دانشگاه است. شاید امروزه نقش دانشگاه در این حوزه بیشتر باشد و نیاز است بسیج در این زمینه همیاری کند.

سردار سپهر ادامه داد: فقط نباید در ایده‌ها تمرکز کرد، بلکه باید فراتر برویم و وارد حوزه کار شویم تا با کسانی که نقش مستقیمی دارند، همکاری داشته باشیم.

او با بیان اینکه ظرفیت انجام هر کار سختی را در کشور داریم، گفت: بسیج اولین نهادی بود که با وزارت بهداشت تفاهم نامه همکاری در زمینه خدمت رسانی به بیماران کرونایی انجام داد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: یکی از بحث های موجود در کشور ایجاد امید و نشاط بین مردم است که در حال حاضر با وجود ویروس کرونا به آن احتیاج است. باید در این زمینه با مشارکت تصمیم گیری های افراد، این مشکل را رفع کرد. تعداد ۵۴ هزار پایگاه زیستی از اسفند سال ۹۸ برای کمک به دستگاه درمانی و بهداشتی کشور و ۷۰۰ کانون علمی پژوهشی ایجاد کرده ایم، براین اساس در عرصه کرونا خیلی از نشدنی ها را شدنی کردیم.

او در پایان یادآوری کرد: دانشگاه ها و مدارس در شرایط فعلی نباید تعطیل شوند و تولید علم و نیروی انسانی نباید متوقف شوند. این مشکل را باید با انرژی مضاعف حل کنیم.

نباید در دانشگاه‌ها فوق برنامه باشیم

در ادامه محمد جواد نیک روش، رئیس بسیج اساتید دانشجویی اظهار کرد: جمع حاضر متولیان بخش‌های مولود انقلاب در دانشگاه هستند.

او افزود: نباید در دانشگاه‌های علوم پزشکی فوق برنامه باشیم؛ چرا که انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها به خصوص در نهاد علم و سلامت، ایده و برنامه دارد.

رئیس بسیج اساتید دانشجویی گفت: باید با هم اندیشی، طراحی و هماهنگی برای رسیدن به این افق که از حالت انفعالی خارج شده و  همسو با گام دوم انقلاب اسلامی قدم برداریم، پیش برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار