برگزاری مراسم عزاداری فقط با رعایت اصول بهداشتی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مراسم عزاداری باید به صورت محدود و با رعایت اصول بهداشتی در ساعات محدودی برگزار شود.

برگزاری مراسم عزاداری فقط با رعایت اصول بهداشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام شعبانی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در همایش هیات مذهبی تبریز گفت: امروز چشم همه به سوی جامعه حسینی است؛ حال شرایط به گونه‌ای است که باید جوانبی را در برگزاری عزاداری‌ها رعایت کرد و این ربطی به تعطیل کردن اصل عزاداری ندارد.

او گفت: امسال عزاداری‌ها به صورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در ساعت زمانی کم برپا می‌شود همان گونه که با شیوع ویروس کرونا، انجام مناسک حج تعطیل شد و همچنین نماز جمعه‌ها که در اوج بمباران سال‌های دفاع مقدس تعطیل نشده بود محدود و در برخی مناطق تعطیل شد.

علیلو دادستان تبریز نیز در این همایش گفت: به لحاظ اهمیت موضوع باید به این نکته اشاره کرد که بنا به فرمایش معصومین علیهم السلام، همواره باید از دو سرمایه مهم امنیت و سلامت، صیانت و پاسداری کرد.

 علیلو  افزود: سلامت و امنیت دو نعمت الهی است که حفاظت از آن، وظیفه همگانی است.

او افزود: در هر موقعیت باید متناسب با موقعیت و مقتضیات آن زمان، تصمیم‌گیری شود و امروز در حفظ سلامت مردم نباید غفلت شود.

علیلو افزود: آنچه تعیین کننده است و در میان عزاداران ترویج و گسترش خواهد یافت، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از ستاد ملی مقابله با کروناست.

دادستان تبریز گفت:  هدف از حضور نیرو‌های انتظامی در مراسم عزاداری‌، برقراری نظم و امنیت عمومی و نظم اجتماعاتی است.

او گفت: محدودیت در نوع برگزاری مراسم عزاداری به معنای کم رنگ شدن عزاداری‌ها نیست و هیچ مسلمانی به این راضی نمی‌شود که از قیام عاشورا غافل شود.

دادستان تبریز گفت: به عنوان عضوی از اعضای استانی مقابله با کرونا، می‌توانم بگویم که خوشبختانه در ایام کرونا، قشری که بیشترین همکاری را در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته‌اند قشر متدین و مذهبی جامعه به خصوص هیات مذهبی بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.