مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی گفت: استفاده از ماسک برای عزاداران حسینی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی در فضای باز، گفت: استفاده از ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام مراسم و محافل ضروری است.

او  با اشاره به اینکه در ایام ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی برای تمام شهر‌ها یکسان است، افزود: مراسم‌ها به صورت سختگیرانه اجرایی می‌شود و در سطح کشور با این شرایط برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه تمام هیأت‌ها لازم است در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی www.beyragh.mobi ثبت‌نام و مسئول هیأت تعهدنامه لازم را امضا کند، گفت: توصیه می‌شود همه هیئت‌ها و مداحان مراسم ماه محرم را برگزار کنند تا متوسط تجمع مردم در یک هیأت کم شود.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی با تأکید بر اینکه حتی‌الامکان مراسم‌های هیئت‌ها در فضای باز برگزار شود، افزود: استفاده از ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام مراسم و محافل ضروری است.

او گفت: در فضای بسته تنها به مدت یک ساعت و فقط برنامه‌های سخنرانی و روضه نهایتاً با ظرفیت یک‌چهارم مکان می‌تواند برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، افزود: برنامه زنجیرزنی در فضای باز برگزار شود و برای زنجیرزنی حتماً از زنجیر‌های شخصی استفاده و یا زنجیر‌ها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا بین افراد دست به دست نشود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی با بیان اینکه نذورات به صورت خام توزیع شود، گفت: در صورت لزوم به پخت غذا با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان طبخ توزیع به صورت بیرون‌بر و با لحاظ عدم تجمع انجام پذیرد.

او افزود: تمهیداتی اتخاذ شود که هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردمی نباشد و افراد به نوبت و با فاصله وارد و یا خارج شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، تصریح کرد: افراد با کهولت سن و با بیماری‌های مزمن در خانه بمانند و تنها با استفاده از رسانه‌ها به عزاداری بپردازند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.