معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۰ نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی خانگی برای برخی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی تا کنون در این استان ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی و پیگیری نیروگاه‌های خورشیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۰ نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی خانگی برای برخی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی با هماهنگی قرارگاه محرومیت زدایی نیروی قدس سپاه پاسداران تا کنون در این استان ایجاد شده است.

 ماندانا زنگنه اظهارداشت: سال‌های گذشته در راستای ایجاد درآمد برای خانواده‌های مددجو فاقد درآمد و زنان سرپرست خانوار طرح ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام در استان به مرحله اجرا رسید.

او  ادامه داد: در این راستا این نیروگاه‌ها برای کمک به اقتصاد اقشار آسیب پذیر سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای برق تامین شده در این نیروگاه‌ها قرارداد خرید تضمینی با شرکت برق منطقه‌ای منعقد شده که بر اساس آن این شرکت برای مدت ۲۰ سال برق تولید شده تمامی نیروگاه‌ها را خریداری خواهد کرد که این امر سبب ایجاد درآمدی پایدار و برای این قشر از جامعه خواهد شد.

او بیان کرد: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر بهترین راه برای حفظ اکوسیستم طبیعی و جلوگیری از معضلات ناشی از تغییرات آن است.

زنگنه افزود: این پروژه در غالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر برای مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه ها به ویژه انرژی های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت های بسیار ایده آلی دارد که قرار گرفتن در مسیر بادهای پر قدرت سیستان و انرژی تابشی خورشید با بیش از ۶ کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، گوشه ای از سرازیر شدن نعمات خدادادی بر این سرزمین است که با بهره گیری از آنها می توان بهترین شرایط را در منطقه به وجود آورد.

مطالعات نشان داده است که سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه فلات سیستان بالاترین پتانسیل استفاده از انرژی باد را داراست از این رو شواهد تاریخی نشان دهنده بهره برداری گذشتگان از این انرژی لایزال در مناطق روستایی باستانی منطقه است که هنوز آثاری از آن موجود است.

با وجود ظرفیت های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی های نو این استان می تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند به طوری که سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشورهای افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چه خوب
آخرین اخبار