به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید رضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در سامانه ۰۹۶۲۹ استان گیلان که سامانهای برای دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نیز اطلاع رسانی گردشگری است، ۴۵ شکایت قبل نوروز به ثبت رسید که همه شکایات ثبت شده مرتبط به بحران شیوع ویروس کرونا، لغو رزرو مکانهای اقامتی و بازگرداندن ودیعههای گردشگران بوده است که به همه آنان رسیدگی شده است.
او افزود: گردشگرانی که از قبل نوروز واحدهای اقامتی را رزرو کرده بودند و سفرشان به دلیل ویروس کرونا لغو شده بود، ودیعههایشان پس داده شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بار دیگر با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در استان نظارت بر تاسیسات گردشگری تشدید شده است.
آذرپور ، با تاکید بر انجام بازدیدهای نظارتی مستمر و ویژه ، افزود: این نظارت و بازرسیها همچنان تا پایان فصل تابستان به دلیل امنیت خاطر گردشگران ادامه دارد.
او گفت: در چهارماه نخست امسال ۵۲۵ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان با هدف تامین امنیت و سلامت گردشگران در مقابل شیوع ویروس کرونا انجام شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ، اجرای الزامات بهداشتی و دستورالعملهای ابلاغی را در بهبود وضعیت سفرهای ضروری هموطنان بسیار مهم دانست و افزود: مردم و مسافران علاوه بر شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان به صورت ۲۴ساعته امکان دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادها را دارد ، همچنین میتوانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز نسبت به ثبت گزارشها و شکایات در این خصوص اقدام کنند.
آذرپور تصریح کرد: گیلان ۲ هزار و ۷۸۴ هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مهمانپذیر، خانه مسافر، مجتمع تفریحی، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع بین راهی، اسکله مسافربری دریایی و اسکله گردشگری دریایی دارد.
انتهای پیام/م.ع