بیش از ۱۹ هزار داوطلب در استان از فردا در آزمون سراسری با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،آزمون سراسری سال ۹۹ فردا زیر سایه کرونا و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان آغاز می‌شود و ۱۹ هزار و ۲۶ نفر در استان با هم رقابت خواهند کرد.

حدود ۶۰ درصد از شرکت کنندگان آزمون امسال بانوان هستند.

به گفته نماینده سازمان سنجش در استان قزوین، داوطلبان قبل از ورود به حوزه امتحانی تب سنجی می‌شوند و قبل از ورود به سالن‌ها نیز وسایل ضدعفونی کننده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

محمد مولوی تأکید کرد: فاصله صندلی داوطلبان هم برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی از یک متر و ۶۲۰ سانتی متر به یک متر و ۸۰ سانتی متر افزایش یافته است.

او افزود: استفاده از ماسک فیلتردار در حوزه‌های امتحانی ممنوع است و برای همه داوطلبان آزمون سراسری ماسک در نظر گرفته شده است.

مولوی گفت: ثبت اثر انگشت در کنکور حذف شده و پذیرایی از داوطلبان کنکور به صورت سلف سرویس است و اگر داوطلبی تمایل به آوردن تغذیه و یا آب بر سر جلسه کنکور دارد، ممانعتی برای این کار وجود ندارد.

سامانه کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون سراسری بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی باز شد و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات داوطلبی خود کارت ورود به جلسه ازمون را دریافت کنند.

کنکور امسال از فردا و به مدت ۴ روز در ۱۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و در اولین روز داوطلبان گروه آزمایشی هنر با هم رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد و زبان‌های خارجی صبح شنبه یکم شهریور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار