مصطفی یوسفی گفت: آتش سوزی در کوه دلا و منطقه حفاظت شده شیمبار همچنان ادامه دارد.

مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکاتدام آتش سوزی در کوه دلا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آتش سوزی در کوه دلا و منطقه حفاظت شده شیمبار از روز جمعه ۲۴ مرداد ماه شروع شده و روز شنبه ۲  گروه ۵ نفره از منابع طبیعی و محیط زیست به منطقه برای اطفای حریق اعزام و در روز ۲۶ مرداد ماه آتش کنترل شد، اما به دلیل کمبود نیرو و همراهی نکردن مردم آتش سوزی ادامه دارد.

او بیان داشت:ساعت های پایانی شب  ۲۷ مرداد مجدد با ۲ گروه ۵ نفره برای اطفای حریق دست به کار شدیم و در حال حاضر ۲۵ نفر از نیروهای حرفه ای و کاربلد با تجهیزات کامل در منطقه در حال مهار  آتش سوزی هستند.

یوسفی افزود: ۱۰۰ خانوار در این محل زندگی می‌کنند که به علت اختلافات و تقسیم بندی غیر قانونی مراتع بین دامداران کمکی برای مهار آتش از سوی آنان صورت نگرفته است.

محمدجواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: در حال اعزام  نیروهایی کاربلد از شهرهای باغملک، ایذه، مسجد سلیمان، دز، کرخه و استان های همجوار به اندیکا هستیم و با توجه به صعب العبور  بودن منطقه، یک فروند بالگرد برای انتقال نیروها، مواد خاموش کننده و مواد غذایی فرستاده شده است.

 

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا همیشه مسئولین از مردم انتظار دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همیشه دنبال این هستن که مردم کمک کنن پس خودشون چیکارن اینهمه بودجه از استان خوزستان میزنه بیرون مسئولین استان نمیتونن استان رو جمع کنن