دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآبادگفت:آتش سوزی‌های اخیر مراتع و جنگل ها در عنبرآباد غیرعمد تشخیص داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یوسف سبحانی، دادستان عنبرآباد، گفت: آتش سوزی‌هایی که درمناطق کوهستانی عنبرآباد انجام شده توسط دادستانی مورد تحقیق واقع ومشخص شد وقوع این حوادث غیرعمدی بوده است.

او بیان کرد: لزوم حفظ میراث طبیعی و منابع ملی شهرستان عنبرآباد در دستور کار جدی دستگاه قضایی قرار دارد و در یک سال گذشته با شکایات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اقدامات مفید و موثری در حوزه رفع تصرف از اراضی ملی انجام شده است.

سبحانی گفت: در این رابطه تعداد ۴۰ نفر متهم به دادسرا معرفی شده اند که پرونده آنان دراسرع وقت رسیدگی و در مورد تعداد ۲۰ پرونده قرار نهایی صادر شده که ۱۷ مورد از آن‌ها در دادگستری به صدور حکم نهایی منتهی شده است.

دادستان عنبرآباد از رفع تصرف ۳۰ هکتار از اراضی ملی خبر داد و گفت: با پیگیری مستمر و همکاری به موقع و مناسب اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراضی به ارزش ۶ میلیارد ریال رفع تصرف شده و به دولت اعاده شده اند.

این مقام قضایی در ادامه به آتش سوزی‌های اخیر در مناطق کوهستانی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که اکثر این آتش سوزی‌ها غیر عمدی و در اثر سهل انگاری بعضی از افراد رخ داده است.

سبحانی، ضمن هشدار به این افراد ناآگاه اظهارکرد: اهالی منطقه خصوصا چوپان‌ها باید در استفاده از آتش با هوشیاری کامل عمل کنند تا خدای ناکرده در اثر یک اشتباه کوچک منابع طبیعی در کام آتش فرو نرفته و به خاکستر تبدیل نشود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.