دریس گفت: پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات مجتمع بندری امام خمینی (ره) با مشارکت بخش خصوصی تجهیز می‌شوند.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مکانیزه سازی پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات با هدف ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات بندری به صاحبان کالا امری ضروری است.

او افزود: به همین منظور پایانه شماره ۳ تخلیه و بارگیری غلات به ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال از طریق فراخون سرمایه گذاری به اکران عمومی گذاشته شده است.

دریس اظهار کرد: از آنجا که این مجتمع بزرگ بندری به عنوان کانون عمده تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی نقش مهمی در زنجیره تأمین کالا‌های اساسی کشور ایفا می‌کند، اتخاذ تدابیری برای تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی و ارتقاء کیفیت خدمات مربوط به آن که منجر به تسریع در خروج کالا‌های از بندر می‌شود، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان توسعه و تجهیز پایانه‌ها با مشارکت بخش خصوصی با هدف تحقق تسریع در انتقال کالای اساسی از برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و بیان داشت: مراحل استصوابی انعقاد قرارداد پایانه شماره ۲ تخلیه و بارگیری غلات با ظرفیت ۵ میلیون تن و به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال، از توسعه و تجهیز پایانه یاد شده با جلب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

به گفته مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، بیش از ۱۵ میلیون تن انواع کالای اساسی از جمله غلات طی پارسال تخلیه، انبارش، بارگیری و از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شد که این موضوع ظرفیت و توانمندی این مجتمع بزرگ بندری را در زنجیره تأمین کالای اساسی کشور نشان می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.