محرم خوسف بدون آیین سنتی بیل زنی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف گفت: محرم امسال آئین سنتی بیل زنی در این شهرستان برگزار نمی شود.

حجت الاسلام سهرابی نژاد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مراسم آئین سنتی بیل زنی که در میان مردم خوسف نماد تدفین شهدای کربلا است امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامتی مردم برگزار نمی شود.

او افزود: امسال نماد بیل در صحن هئیت حسینی این شهرستان با حصار و بدون دسترسی مردم تعبیه خواهد شد .

حجت ‌الاسلام سهرابی نژاد با اشاره به شرایط خاص ماه محرم امسال، اظهار کرد: در تمامی برنامه‌ها اولویت تأمین سلامت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا خواهد بود.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره تبلیغات شهرستان خوسف بیان کرد: ضدعفونی کردن مکرر فضای بسته هیئت‌ها، دقت در فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از فضای باز برای برگزاری مراسم، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین استفاده از وسایل شخصی از جمله مواردی است که در برگزاری مراسم امسال رعایت خواهد شد.

او ادامه داد: مکان هایی ازجمله هئیت حسینی، هئیت صاحب الزمانی، مسجد باقرالعلوم، مسجد امام صادق و هئیت محبان علی اکبر خوسف برای برگزاری مراسمات محرم در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سهرابی نژاد تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به جای توزیع شربت و چای، در نذورات خود تغییر داده و ماسک و دستکش توزیع کنند و همچنین با پخش مداحی حال هوای محرم را به شهرستان منتقل کنند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان خوسف با بیان اینکه مردم می توانند نذورات خود را به صورت سبد غذایی و مواد شوینده بین نیازمندان توزیع کنند گفت: تعدادی از مردم روستا های اطراف خوسف نذورات خود را به تامین جهیزیه جوانان نیازمند اختصاص دادند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار