جمعی از فعالان اماراتی عادی‌سازی روابط ابوظبی با تل‌آویو را محکوم و بر غیرقانونی بودن این اقدام تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی عربی، جمعی از فعالان اماراتی توافقنامه عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو را محکوم و تاکید کردند که این اقدام از سوی تمام مردم امارات نیست و با نص صریح قانون اساسی این کشور در تعارض است.

در بیانیه‌ای که از سوی ۲۰ فعال اماراتی در مخالفت با توافقنامه مذکور صادر شده است اسامی رئیس مرکز گفتمان و پژوهش خلیج، دبیرکل حزب الامة امارات و چند استاد دانشگاه و سرمایه‌دار  این کشور دیده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: تمامی اسامی ذکر شده در ذیل این بیانیه، از طرف خود و از طرف مردم آزاده امارات، مخالفت کامل خود را با توافق با دشمن صهیونیستی اعلام و تاکید می‌کنیم که این توافق به نمایندگی از سوی تمامی مردم امارات نیست.

فعالان اماراتی تاکید کردند: توافنقامه مذکور با قانون شماره ۱۵ سال ۱۹۷۲ درخصوص تحریم اسرائیل و همچنین ماده ۱۲ قانون اساسی امارات که در آن به سیاست خارجی بر مبنای حمایت از مسائل و منافع عربی و اسلامی است، مغایر است.

در این بیانیه آمده است: آنچه رسانه‌های رسمی امارات درخصوص این توافق و ممنوعیت دست درازی اسرائیل و اعطای فرصت به مسلمانان برای برگزاری نماز در مسجدالاقصی مطرح می‌شود، تنها توجیهی نمادین برای بهانه‌های واهی خود است، زیرا عادی سازی روابط در حقیقت به معنای پذیرفتن و به رسمیت شناختن حق اسرائیل در سرزمین است.

فعالان معترض اماراتی تاکید کردند: سکوت مردم امارات به معنای پذیرش این توافق نیست و همانطور که همه می‌دانند در امارات فضایی برای آزادی بیان و عقیده وجود ندارد و هر فردی که با سیاست‌های دولت مخالفت کند دستگیر، زندانی و شکنجه می‌شود و در معرض اتهاماتی واهی قرار می‌گیرد.

آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی پنج شنبه گذشته اعلام کردند که توافق صلح و عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو با تلاش و میانجیگری واشنگتن به امضا رسیده است.

اعلام این توافق با مخالفت‌های گسترده مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
امروز مفتی قدس برای محکوم کردن حرکت امارات نماز گذاردن در بیت المقدس رو حرام اعلام کرد
آخرین اخبار