دانشگاه علم و صنعت ایران با برگزاری کارگاههای آموزشی دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار را در بعد اقتصادی، موضوعات و مباحث دریایی و بندری ارتقا می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار با هدف ارتقا دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار برگزار و مقرر شد این دانشگاه با برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای توسعه دانش فنی، پژوهشی و مطالعاتی مدیران و کارکنان اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اقدام کند.

در این نشست که با حضور جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، مرتضی باقری دانشیار دانشگاه و مشاور ویژه وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، عضو هیأت علمی دانشگاه ایرانشهر و مدیر کل مطالعات راهبردی، برنامه و بودجه و تحول اداری سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، با تأکید بر اهمیت بندر چابهار و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های آن، در زمینه های اقتصادی، موضوعات و مباحث دریایی و بندری بحث و تبادل نظر شد.

شبیه سازی مفاهیم ریل در بندر، آموزش های هوشمند و تشخیص و مقابله با آلودگی های نفتی در بندر، مطالعات در چهارچوب های اقتصادی و سرمایه گذاری از جمله موضوعات مطرح شده در راستای توسعه همکاری ها و استفاده از تجربیات و دانش دانشگاهیان در جهت ارتقای سطح علمی کارکنان و مدیران بندر بود.

اصلاح ضوابط، قوانین و مقررات و تدوین و یکپارچه سازی قوانین، اثربخشی سرمایه گذاری ها و ترانزیت از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست در راستای تبدیل سرمایه نهفته به نفع بود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بومی سازی و ساخت قطعات مورد نیاز صنایع در داخل کشور با اعتماد و تکیه بر توان متخصصان داخلی را از اهداف دانشگاه، تعاملات صنعتی و ارتقاء بهره وری عنوان کرد و گفت: مطالعات و اثربخشی هزینه یابی بر اساس فایده از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه عوامل تصمیم ساز توسعه را جمعیت و ظرفیت های پسکرانه، مزیت های جغرافیایی و اقتصادی و روابط سیاسی و پیوندهای بین المللی دانست.

بهروز آقایی افزود: بندر چابهار امروز این سه مزیت را با زیرساخت ها و روبناها، تجهیزات و نیروی انسانی و ارائه تعرفه ها و مشوق ها به خوبی در کشور و منطقه ایجاد کرده است.

در حاشیه این مراسم رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه از زیرساختها، اسکله ها و تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تعدادی از پروژه های مهم عمرانی بازدید کردند.

براساس این گزارش کارگاه ها و دوره های آموزشی با موضوعات "راه اندازی اولیه مدیریت هوشمند و مکانیزه تجهیزات بندر چابهار"، "امکان سنجی استفاده از انرژی باد در چابهار"، "شناسایی گلوگاه ها و کاهش هزینه در حمل و نقل بار در اتصال ریل به بندر"، "کاربرد سنجش از دور ماهواره ای در مهندسی سواحل، بنادر و دریایی"، "کارگاه آموزشی کامفار"، "هوشمندسازی ردیابی محموله های حساس و خطرناک"، "کارگاه ریل و بندر"؛ "پیش بینی الزامات و تجهیزات"، "سیستم های آب شیرین کن با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر"، "ارائه مدل مدیریت سبز برای توسعه پایدار بندر چابهار"، "کارگاه آموزشی کاربرد GIS در مهندسی سواحل، بنادر و دریایی"، "امکان سنجی و طراحی تجهیز تولید برق از انرژی امواج دریا"، "مفاهیم بازاریابی و استخراج راهکارهای جذب صاحبان کالا" و "تدوین سند بازاریابی و سرمایه گذاری بندر چابهار" به مدت یک ماه توسط اساتید این دانشگاه در محل بندر شهید بهشتی چابهار برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار