رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: توافق امارات با رژیم صهیونیستی، خنجری بود که ابوظبی از پشت آن را وارد پیکر فلسطین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از گذشت چند روز از اعلام توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی، به این اقدام ابوظبی انتقاد کرد.

بر این اساس، عباس در جدیدترین موضع‌گیری در این‌باره گفت: امارات با اقدام خود در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از پشت به آرمان فلسطین خنجر زد. عباس تصریح کرد: «موضع فلسطین درباره هر کشوری که در مسیر امارات گام بردارد، تغییر پیدا می‌کند. امارات با این توافق از پشت به ما خنجر زد».

عباس طی سخنانی در نشست رهبران فلسطینی در رام‌الله در شامگاه سه‌شنبه، تاکید کرد فقط فلسطینی‌ها می‌توانند به نمایندگی از کشورشان سخن بگویند.

براساس توافقی که بین امارات و رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا حاصل شده، ابوظبی به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تن داد. احداث سفارتخانه و گسترش روابط امنیتی، اقتصادی و سیاسی از جمله مواردی است که در چارچوب تفاهم اخیر بر روی آن تمرکز شده است. 

سران صهیونیستی و آمریکایی ابراز امیدواری کردند درپی توافق امارات، سایر کشورهای عربی و اسلامی نیز از ابوظبی الگوبرداری کنند و در راستای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل اقدام کنند. صهیونیست‌ها مدعی شدند بحرین، عربستان، عمان و سودان از جمله کشورهایی هستند که احتمالا اقدام به عادی‌سازی رابطه با تل‌آویو کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اقای محمود عباس عجب حرفی گفته از پشت سر نزده خنجر را از جلو ورو در رو زده در قلب فلسطین .
آخرین اخبار