نوبخت گفت: پرداخت یارانه نقدی، کمک‌معیشتی و حقوق‌ها از مصائب سازمان برنامه و بودجه است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه نگاه یک تصریح کرد:  یکی از مصائبی که سازمان برنامه و بودجه کشور با آن دست و پنجه نرم می کند و جزو سختی های کار این سازمان محسوب می شود، پرداخت یارانه نقدی، کمک معیشتی و حقوق ها است.

او ادامه داد: البته همه پرداخت ها زمان بندی منظم دارد. دهم هر ماه یارانه معیشتی ۲۰ هر ماه هم یارانه نقدی و  آخر ماه هم حقوق ها  پرداخت می شود.

نوبخت گفت: شرایط اقتصادی جامعه طوری نیست که برخی یارانه های کمک معیشتی را حذف کنیم اما ما به هیچ وجه در طول سال جاری استقراضی از بانک مرکزی نداشته ایم.

وی افزود: این روزها همه می دانند که روز دهم هر ماه یارانه معیشتی و ۲۰ هر ماه یارانه نقدی پرداخت می شود. زمان پرداخت ها را به نظمی رساندیم تا شرایط اجتماعی افراد را درک کنیم.

نوبخت در خصوص این نکته که طبق ماده ۴ هدفمندی یارانه ها دولت باید نسبت به شناسایی ۳ دهک اول جامعه و حذف یارانه آن ها اقدام کند گفت: دولت این ماموریت را به وزارت رفاه داد که بر اساس بانک اطلاعاتی خود، دهک های بالای جامعه را شناسایی و یارانه آن‌ها را قطع کند که این کار در یک مقطعی انجام شد و ۳ تا ۴ میلیون نفر شناسایی و یارانه آن ها حذف شد اما آنقدر فضاسازی  در جامعه انجام گرفت که وزارت رفاه مجبور به بازگشت یارانه برخی افراد شد.

او افزود: نیازمندیم که اگر قرار است اقدامی در این خصوص صورت بگیرد مشارکت بین دستگاه ها  ایجاد شود تا بتوانیم یارانه را به آن هایی که استحقاق دارند پرداخت کنیم.

نوبخت ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه ها تصریح شده که  اگر قرار است  پرداخت یارانه را محدود کنیم  می بایست گروه هایی که  باید به آن ها یارانه پرداخت شود را مشخص کرد. اگر فقط گفته شود یارانه  ۲۴ میلیون نفر  باید حذف شود این کار به طور  ناقص اجرا خواهد شد.

فروش سهام دولتی در بورس، منجر به ایجاد بدهی برای دولت بعد می شود؟

نوبخت با اشاره به اینکه درآمد‌های نفتی مورد انتظار دولت در سال ۹۹ چندان محقق نشده است، بیان کرد: تا آخر عمر که قرار نیست تحریم باشیم، این یک فشاری است که باید تحمل کنیم. در بودجه ۹۹ پیش بینی شده بود که از محل واگذاری سهام‌ شرکت‌های دولتی ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل شود که تا الان بیش از ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان محقق شده  که این امر باعث تقویت بورس شده است.

او تاکید کرد: نگرانی ایجاد بدهی برای دولت بعد هم درست نیست. اولا این دولت و آن دولت ندارد، الان وضعیت خاص تحریم است و باید به اولویت‌ها توجه کنیم. ثانیا هر یک سالی که از تکمیل طرح‌های عمرانی عقب بیفتیم هزینه‌های آن بیشتر می‌شود، لذا با تکمیل آن‌ها میزان دارایی که برای آیندگان گذاشته می‌شود، ارزش افزوده بسیاری دارد.

نوبخت افزود: این امکان را داریم که از سهام واحد‌های مربوط به دولت، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی ایجاد کنیم.

اصلاح ساختار بودجه، یک جراحی بزرگ است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بحث اصلاح ساختار بودجه تصریح کرد: بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را در دستور کار داریم. بودجه ۳ ماه اول دستگاه ها به عنوان تنخواه پرداخت می شود و بودجه را برمبنای عمکرد هر دستگاه محاسبه می کنیم. در همه دستگاه ها این اقدام را انجام دادیم.

او بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در زمان مقرر اصلاح ساختار بودجه را در ۴ محور و ۱۰ بسته در قالب ۲ جلد کتاب  آماده کرد که جزئیات دقیق در آن ذکر شده و تغییرات لازم در فرایند نهادسازی بودجه هم انجام شده است. مقام معظم رهبری تاکید داشتند این در شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه شود که ما ارائه دادیم.

نوبخت گفت: در این شورا ما در خصوص بحث های اصلاح ساختار توضیح دادیم و اولین بحث هم  مسئله مالیات ها بود. باید هر سه قوه در این خصوص اجماع می کردند که نشد.

او ادامه داد: در مجلس جدید همه این موضوع را مطالبه کردند و ما برنامه اصلاح ساختار بودجه را تقدم مجلس کردیم. کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این خصوص جلساتی برگزار کرد و سازمان برنامه و بودجه هم همکاری لازم با مجلس دارد که این اصلاح ساختار تبدیل به قانون شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا ساختار بودجه هنوز اصلاح نشده است گفت: این اصلاح یک جراحی بزرگ است. امیدوارم با توجه به اینکه مجلس هم در این موضوع مصمم است، اصلاح ساختار بودجه، قانونی و اجرایی شود ما هم در دولت کمک می کنیم و  حتی اگر مجلس این طرح اصلاح ساختار را برای بودجه۱۴۰۰ هم به عنوان قانون به ما بدهد ما آن را اجرا خواهیم کرد.

نوبخت گفت: در حوزه‌های مختلف چندین دستگاه مشابه اداری داریم. این عزم جدی در مسئولین نظام را می‌طلبد که آن‌ها را تجمیع کنیم. اما این کار ساده‌ای نیست. مثلا در حال حاضر هم وزارت بهداشت، هم آموزش عالی و هم نیرو‌های مسلح، کار‌های بهداشتی و درمانی می‌کنند، اما سیاست‌ها را چه کسی در این حوزه باید تدوین کند؟ ما گفتیم که وزارت بهداشت این کار را بکند، اما دعوایی به پا شد.

وی افزود: درباره سیاست‌های فرهنگی هم همین است. یک جا باید این محوریت را بر عهده داشته باشد حالا هر دستگاهی که باشد.

 برنامه های حمایتی  دولت  در شرایط کرونا

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص برنامه دولت در شرایط کرونا گفت: این امکان فراهم شد که معادل ریالی  ۱ میلیارد یورو از صندوق برای  بیمه بیکاری اختصاص یابد که ۸ برنامه برای تخصیص آن تعریف کردیم . تکمیل بیمارستان ها و زیرساخت ها،  جبران کاهش درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها، پاداش کرونا، تامین دارو و تجهیزات از جمله این برنامه ها به شمار می رود. این یک میلیارد یورو به یکباره از بانک مرکزی گرفته نمی شود و آن را بخش به بخش دریافت کردیم.

او افزود: قرار است با اختصاص این منابع تا پایان امسال  ۱۰ هزار تخت فعال به بیمارستان ها اضافه شود.

نوبخت در خصوص طرح تامین معیشت مردم تصریح کرد:  نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه کمک به معیشت مردم را بررسی و مطالعه می کنند و هدف مشترک مجلس و دولت این است که وضع موجود معیشت  مردم را بهبود ببخشند. امروز این برنامه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد  و سازمان برنامه و بودجه هم برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده است.

او افزود: ما در حال حاضر ارز محدود ۴۲۰۰ تومانی را به کالاهای اساسی و دارو اختصاص می دهیم. اگر به پیشنهاد مجلس راه بهتری وجود داشته باشد، بدون اینکه منجر به افزایش قیمت ها شود ما از آن استقبال می کنیم. این موضوع بررسی می شود تا به راه حل مشترکی با مجلس  برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که دولت برای برخی مشاغل که با رکود شدید مواجه اند چه برنامه ای دارد، گفت: در این خصوص بانک مرکزی فعالانه با نظام بانکی هماهنگ شده است. اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی و  بخشی  هم ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای خانوار و مشاغل آٍسیب دیده در نظر گرفته شد که در چند مرحله پرداخت شده است.

او افزود: در برخی حوزه ها همچون مشاغل مرتبط با گردشگری، جبران خسارات نیاز به زمان بیشتری دارد. دولت در این خصوص از هیچ کمکی فروگذار نکرده و بانک مرکزی هم در این مسیر همکاری خوبی داشته است.

جزئیات افزایش حقوق کارمندان دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: از سال ۹۲ افزایش حقوق کارمندان در بعضی سال ها  حتی بیش از نرخ تورم بوده  و همواره تناسب بین نرخ تورم و افزایش حقوق ها لحاظ شده است.

او بیان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی، دولت باید توجه بیشتری به معیشت مردم داشته باشد بنابراین بهمن سال گذشته بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مجوز افزایش حقوق کارمندان داده شد و الان پرداخت حقوق در کادر دولتی، مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. حقوق دولتی ها ۵۰ درصد در اسفند اضافه شد و در فروردین  امسال هم ۱۳ درصد افزایش یافت.

نوبخت گفت: تقریبا همه دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری می توانند از محل دارایی های خودشان این افزایش ۵۰ درصدی حقوق را داشته باشند یعنی در سرجمع بودجه اجازه جابجایی به دستگاه ها داده ایم که  از بخش بودجه سایر کم شود و به بودجه پرسنلی اضافه کنند.

او تصریح کرد: بودجه عملکردی  ما در سال ۹۲ حدود ۱۴۸ هزار میلیارد تومان بود که  بودجه سال گذشته به  ۲۴۱هزار میلیارد تومان رسید. رشدی که به افزاش حقوق داده ایم، بیشتر از رشد بودجه بوده است.

دولت، ریالی از بانک مرکزی استقراض نکرده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تشریح اینکه درآمد‌های نفتی، مالیاتی و اوراق، سه محل تامین درآمد‌های دولت هستند، گفت: هیچ یک از این اقلام منجر به استقراض مستقیم و غیرمستقیم از بانک مرکزی نمی‌شود.

نوبخت  در پاسخ به سوالی مربوط به استقراض دولت از بانک مرکزی اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه بودجه، سالانه ۳۲ درصد از درآمد نفتی باید به محل صندوق واریز شود. البته این امر، برای شرایط غیرتحریمی است. اما در شرایط تحریمی، از مقام معظم رهبری اجازه خواسته شد که ۲۰ درصد از درآمد‌ها به صندوق برود و ۱۲ درصد برای مقابله با شرایط در اختیار دولت باشد که ایشان هم پذیرفتند.

او ادامه داد: سال ۹۷ از این محل استفاده نشد، اما در سال ۹۸ از منابع صندوق که نزد بانک مرکزی بود استفاده کردیم. این مبلغ، ۵.۴ میلیون دلار بود و از سوی بانک مرکزی به نرخ روز ارز در اختیار دولت قرار گرفت که معادل ۷۳ تا ۷۴ هزار میلیارد تومان بود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: استقراض از بانک مرکزی برای دولت ممنوع است و قطعا دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ورود پیدا خواهند کرد. مضاف بر اینکه سازمان برنامه و بودجه، یک دستگاه نظارتی است و چنین کاری نکرده است.

او تاکید کرد: نه سال گذشته و  نه امسال ریالی استقراض از بانک مرکزی نداشتیم و تلاش هم این است تا پایان امسال استقراضی انجام نشود.

تورم ماه گذشته ناشی از افزایش نرخ ارز بود

او در خصوص گرانی های اخیر تصریح کرد: برخی از افزایش قیمت ها ناشی از انتظارات تورمی و سوءاستفاده هایی که برخی افراد در بازار انجام داده اند، بوده است.

نوبخت بیان کرد: تورمی که ماه گذشته صورت گرفت،  از نقدینگی موجود در جامعه نبوده و  ناشی از افزایش نرخ ارز بوده است. افزایش نرخ ارز امر پسندیده‌ای نیست و تبعاتی هم بر وضعیت تورم دارد.

مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر شد

 رئیس سازمان برنامه و بودجه در حوزه اقدامات حمایتی از کادر درمان تصریح کرد: ۱۰ هزار مجوز استخدام با اولویت جذب پرستاران و نیروهای شرکتی و قراردادی به وزارت بهداشت داده شده است.

او ادامه داد: ۳ هزار میلیارد تومان برای جبران کارانه کادر درمانی در دو مرحله پرداخت شده است. پاداش کرونا هم پرداخت شد همچنین از اول مهر فوق العاده ویژه برای کادر درمانی در یک مرحله پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نهایتش ۱۰۰ تومن یارانه میگیرم
سر برج حدود ۳۰۰ تومن پول حامل های انرژی پرداخت میکنم :))
ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
چی میخواستیم چی شد
بنظر میرسد امثال این بنده خدا هر چی مردم بیشتر بنالن بیشتر ذوق میزنن و کیف میکنن
ما که سر از کار این مملکت در نیوردیم
France
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مصیبت همه ی اون کسایی که به مردم ظلم می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
حقوق کتابداران رو پیگیری کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام
اگر روزی یک میلیون بشکه نفت بفروشیم و میانگین هر بشکه سی دلار باشه و جمعیت کل کشور هشتاد میلیون اونوقت
1000000*30*30=900000000دلار
ینی درآمد ناشی از نفت در یک ماه نهصد میلیون دلار است اگر این را بین همه ملت تقسیم کنند به هر نفر 11/25دلار می رسه. حالا 2/5دلار ی که اونم نه به همه می دید کجاش مصیبته؟ خودتان قضاوت کنید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۰:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
برو فیلم بازی نکن تو هر مواه چند برابر یارانه را از افزایش پول آب و برق نامحسوس بدست می آوری.. منت چی سر مردم می زازی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مصائب خود تو و امثال تو هستی نه پرداخت چند غار یارانه.
Poland
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
احسنت!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بزرگترین مصائب ملت دولتمردان ناکارآمد و پرمدعای فعلی است که صاف توی چشمت (دوربین) نگاه می‌کنند و دروغ می‌فرمایند.
یه جوری صحبت می‌کنند انگار دلیل مشکلات کشور ما مردمیم و این آقایون لطف کردن، منت گذاشتن مسئولیت پذیرفتن و حال که کاری پیش نبردند، مردم حق گرفتن هیچگونه ایرادی به دولت رو ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
جناب نوبخت اینهمه پول که از جیب بیت المال به مربیان خارجی بی کیفیت ودر فوتبال ریخت وپاش میکنید مصیبت نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۱:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
زمانی که آقای احمدی نژاد دولت رو به آقای روحانی تحویل داد یارانه ما برابر با17دلار بود.الان یارانه ما میشه2دلار.
17دلار هم اکنون میشه370000تومان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
45 تومن بهت بدم دست از سرم بر می داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
غصه 45 تومن مارو میخوری؟!!!!!!!!!!
حالا خوبه از جیب خودت نمیدیش
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۹:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بخدا ول کن برو ما راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
شما که راحت جیب مردمو می زنین یارانه مردم رو هم حذف کنین بدین آقازاده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مصیبت خود شمائی دادا مصیبت دادن ارز و طلا به تاراجه دادا مصیبت هزینه کردن منابع ملی خرج اتیناست و مصیبت دولت بیکفایت شماست که ارزش پول ملی را نابود کرد و گمان می رود آخر این دولت پولها را در خیابانها آتش بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
پرداخت جریمه از بیت المال برای فوتبال (بی خاصیت و پر ضرر) مصیبت نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
نوبخت بیان کرد: تا آخر عمر که قرار نیست تحریم باشیم،
زمان این رو شما تعیین نمی کنید !!
برای برجام هم گفتید بالمره برداشته می شود.
برداشته شد یا اضافه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
زندگی ملت و جامعه و اقتصاد و کشاورزی را همه را فدای رفتارهای سیاسی بازی کردید من وامثال من درمانده که رانت پرو پولشو دقل باز و چاپلوسی وو متظاهر و ....‌نبودیم باید این وضع را تحمل کنیم و یا رانه ناچیزی که باصدقه می‌دین با منت خفت تو سرمون بزنید .
Canada
علی
۱۸:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چطوری هست روزی 5درصد سود به بورس بازان میدادی مشکل نبود یارانه مشکل سازه. ادم میشناسم. یک ملیارد تو بورس داشت روزی 50 ملیون سود میکرد. یعنی ماهی. یک ملیارد. این ایا مشکل نبود. یارانه مشکل سازه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چراپرداخت پولهای هنگفت بابت فوتبال به خارجیها ازمصاعب کشورنیست؟چرانابودکردن زندگی مردم به خاطر گرانیها یی که دولت به باراورده ازمصاعب نیست؟ولی پرداخت یارانه که مبلغی بسیاربسیارناچیز است ازمصاعب است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اقای عزیز مصائب کشور رانت خواران مثل خاوری
جزایری
قرارداد سرمربی فوتبال
و ...
فقط بدنبال قطع کردن چند قطره یارانه فقرا چرا هستید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ارز 4200 تومان بین خودشون تقسیم کردن وکالا وارد کردن وبا دلار 24000 تومان به مردم غالب میکنن ومواد اولیه را مقداری دولتی تامین میکنن بقیه را بازار ازاد میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
این همه کامنت رو دیدی دیگه ،شکم سیر ازگرسنه بیخبره
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۷:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
انگار از جیب پدرش داره میده,وقتی تونستی قیمت اجناس رو کنترل کنی و آب و برق و گاز که حق ملت هستن رو بی رویه افزایش ندی و مادرشون نکنی و مثل دخترا حرف نزنی بعد بیا و مصاحبه کن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ان شاءالله شما ماندنی نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
۱۵ ساله نرخ یارانه هیچ تغییری نکرده اما اب و برق و گاز و سوخت و دارو درمان هزار درد و بدبختی دیگه سر به فلک کشیده شده اینها غم این ۴۵ تومن رو میخورن که به مردم میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مشکلشون اینه که این پول نماد حق مردم از منابع کشوره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خدایی خجالت نمیکشن اینا مردم توبدبختی غرقن این چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
جناب نوبخت به قانون حمایت از معلولین عمل کنید و درست اجرا نمایید،معلولینِ نخاعی زیر فشار تورم در حالِ جان دادن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کاشکی یکی از آقای نوبخت می‌پرسید:الان نان،گوشت،شیر چنده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
همیشه احساس میکنه از جیب خودش داره پول میده واسه خذف مالیات بازیگرا مشکلی نداشتن ولی واسه اضافه کردن حقوق معلمها استرس گرفته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
حالا ۴۵ هزار شده مصیبت براتون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ایشالا بری تا این مصایب یارانه شما رو اذیت نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
قیمت ها رو برگردون قبل از یارانه ما حاضریم هر ماه چهل و پنج هزار به دولت بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
قیمت ها رو برگردون قبل از یارانه ما حاضریم هر ماه چهل و پنج هزار به دولت بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا مصاعب را قبول کردی دوباره اومدی تو صحنه آقا‌.....‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم جوابگو گرفتی برو دیگه نبینم برو
Iran (Islamic Republic of)
صادق طالبی
۱۵:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
این هم از موقعی که میشناسیمش گیر داده به حذف یارانه.
Iran (Islamic Republic of)
صادق طالبی
۱۵:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
هم از موقعی که میشناسیمش گیر داده به حذف یارانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
شما و دوروبریهاتون مدیریتتون رو درست کنید مصائب حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
شما و دوروبریهاتون مدیریتتون رو درست کنید مصائب حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر حقوق ها درست باشه دیگه نیازی به اینهمه وصله و پینه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یارانه 45تومانی مصیبته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مگر صدقه ميدي،،،،،،،،
هزار برابرش رو ميگيري. ،لطفا برو كنار تا پسرت بياد جات بشينه
براي تحصيل پسرت از كدامين و نرخ دلار استفاده كرده اي.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای به اصطلاح محترم مردم خوب و کامل جوابتو دادن یکم برومثل پدر من توافتاب بسوز واخرشم بعده 10ساعت کارکردن 100هزارتومن حقوق بگیر بعدحرف ازمصیبت بزن. مصیبت شمااین است که خبرازحال مردم ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خدارحم کندبه فقرااقای محترم ازجیب مبارکت نمیدی یارانه که اینقدردادوبیدادمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کوتاه بینی و خودبینی و مسولیت ناپذیری و قولهای دروغ از مصائب ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرایارانه به مانمیدیدمگه ماتواین اینجا شده زندگی نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یعنی مصائب شما ازمردم بیشتره؟پس ببخشید حق خودمون رودارید،میدید.
Germany
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مصیبت دولت شما پرداخت حقوق های نجومی به مقامات و مدیران ارشد است.
اگر با پراید شخصی خود تردد میکردید و حقوقی معادل کارمندان ساده دریافت میکردید الان کسری بودجه یا بقول خودت مصیبت نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سوال؛آیا اختلاس ، تورم ، رکود و گرانی و... جز مصائب شما نیس
ولی یارانه ، سهام عدالت ، کم معیشتی و جز مصائب هس؟؟؟؟!!
عجب
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۱۴:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
همه یارانه ملت رو نمی خاسین بدین .چون می شد هرماه
باهاش یه آقازاده رو خوشحال کنین
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدعلی
۱۴:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر احمدی نژاد بود یارانه هارو بی هیچ منتی یه میلیون
می کرد منت هم نمی ذاشت.تازه تورم هم از زمان شما خیلی کمتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خداوکیلی اگه میبینید سخته و توی دردسر میوفتید قطعش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یارانه ی 45 هزارتومانی که در اون زمان تقریبا با یارانه سی یا چهل دلار میشد بخری الان چی دو دلار بزور میشه بخری؟ چه مصیبتی برای دولت واسه پرداختشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تورم وگرانی افسار گریخته هم از مصایب بزرگ مردم است .
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دوباره گفت
دوباره گفت
يعني چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
وقتی میگن به این سختی میپردازیم این نشون میده که مسئولین محترم از جیب مبارک میپردازن و هر چی کمتر بپردازن جیباشون پر تر میمونه
-
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ژست و لبخندت منو کشته.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دوباره این این حرفو تکرار کرد که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مگر همین شما آقای نوبخت در اوایل سالهای دولت در همین تلویزیون ظاهر نشدید و گفتید به ازای هر سه نفری که از کارمندان دولت بازنشسته شوند یک نیروی شرکتی استخدام خواهد شد . پس چی شد ؟؟؟
دولتتان تمام شد و ما نیروهای شرکتی رو به بدبختی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آیا وضعیت کارمندان خداییش بده ؟؟؟؟؟؟؟؟
شما فقط بدنبال اشرافی گرایی و شکاف طبقاتی بودید و هستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
(دولت، ریالی از بانک مرکزی استقراض نکرده است)عوضش دولت بعدی باید 4 سال اولش بدهی های شمارو پرداخت کنه بخاطر اوراق قرضه ونفتی که می خواهید تو بورس عرضه کنید آقای نوبخت اشتباه نکنید ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تنها هنر شما در این چند سال ، بالا بردن همین حقوق کارمندان دولت و علی الخصوص فرهنگیان بوده و بس .

شما برای معیشت مردم ، حقوق کارمندان رو افزایش دادید ؟؟؟؟ خیلی جالبه !!!!!!!!

مگه مردم همه کارمند هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟

فقط زودتر برید لطفا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
همه ی کارمندا افزایش حقوقیشان از فرهنگیان بیشتر بوده ولی فقط مشکل اینه که وزیر آموزش و پرورش همه جا حداقل افزایش حقوقی رو جار میزنه بیشتر از چیزی که در واقعیت هست ولی مسئولان و وزرای دیگه در خفا خیلی بیشتر هم افزایش میدن ولی کسی خبر دار نمیشه ، بقیه ی افزایش های کارکنان اداری و نظامی و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقا قیمت ها را به وضع سابق برگردانید یارانه ها را هم حذف کنید مردم ماهیانه 45 به دولت هم میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مابه التفاوت بنزین هزار تومنی به سه هزار تومن را چه کار میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
من که راضی نیستم برای ما این همه زحمت می کشی داداش
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۱۳:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام.یارانه در حقیقت حق مردم ایران است،باید به جای45 تومان اکنون به هر فرد حداقل ششصدهزار تومن یارانه پرداخت میکرد،اگر تورم،گرانی و دلار را ملاک قرار دهیم باید این یارانه حداقل ده برابر میشد،دولت تدبیر همچنین باید در برابر گرانی کالاهای اساسی و مصرفی و گرانی و پنج برابر شدن قیمت خودرو پاسخگو باشد نه اینگه هر روز مجوز افزایش قیمت خودرو را دهند،در بهترین وضعیت قیمتها باید به سال90 برگردد تا عدالت و حقوق مردم احیا شود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عماریاسر
۱۳:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خجالت هم چیز خوبیه کدام یارانه چهل وپنج هزارتو.مان اغاز طرح که دلار 1000تومان بود که میشد 45دلار یا الان که با 45000 نومان میشه 2 دلارفشار به چه کسانی امده به شما یا مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
نوبخت با اون لبخندش
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۲:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مصیبت میلیاردی شماهاست نه چندر غاز یارانه ی مردم بد بخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
من خودم یه کارمندم کجا 50 درصد حقوق من کارمند اضاف شده...آقای نوبخت مرد باش چرا دروغ به این بزرگی می گی...ملت رو به جون هم می اندازی و مردم عزیز نج کشیده رو نسبت به قشر محرم و مستضعف کارمند بدبین میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا. اینهمه جنجال خبری برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کردید ولی همان 18% نصیب ماشد.
فقط میخواهد بین مردم دعوا بیندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دلار چقدر بود 3500 تومان حالا 22500 مابه التفاوتش صد برابر یارانه ها راجواب می دهد. یارانه برای خودتان پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
راستی قیمت های حامل های انرژی تو این چند سال چند برابر شده ارز چند برابر شده طلا چند برابر شده و از بازار 80 میلیون ایرانی به جیب میزنید این همه منبع دارمدی نمیتونه یارانه 45500 تومانی ثابت مونده چند سال پیش و پوشش بده ایراد از نوع حسابگیریتون هست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
به وزرا و وکلا و مدیران معادل گارگر بدبخت حقوق بدین تا بودجه کم نیارید.وقتی یه مدیر ده ها میلیون حقوق میگیره،اشک شما در نمیاد.برای ۴۵ تومن یارانه اشکتون در میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بیت المال مگه مال شماست که مصیبت می کشی در حاشیه خلیج فارس کشور ها چقد یارانه میدن کشور ما جز ء 5 کشور ثروتمند است شما این همه ناله می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اوووووووووووووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
به ملت؟کجا 50 درصد حقوق من کارمند اضافه کردین که خبرندارم جز اینکه 300درصد از قدرت خرید ارزش پولمونو کم کردین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تو نباید رئیس برنامه و بودجه می شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مصیبت این دولت و وزرا هستن
که اشک ایران را در آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تو خودت را در مقابل هشتاد میلیون قرار نده راحت برو کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خواهشا آقای نوبخت هاج و واج نکنه، زمان احمدی نژاد یارانه 40 دلار ارزش داشت ولی الان یک و نیم تا 2 دلار ارزش داره، کلا پول 4 تا پوفکه.
Iran (Islamic Republic of)
هدهد
۱۲:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اززمان احمدی نژاد یارانه 45000 تومان بود. دلار را دوبار گران کردید به بالای 24 هزاز تومان رساندید... نفت وحاملهای انرژی را گران کردید ارزاق عمومی گران کردید وسایل منزل گران کردید تابوت های متحرک چهارچرخ را گران کردید... و.... هنوز یارانه همان 45000تومان یعنی 2 دلار است
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۱۲:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دولت تدبیر وامیدبامصیبت فراوان این دو دلار رابرای شما فراهم می کندتایارانه بدهد ...امام زمان کجایی الامان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چارچنگولی چسبیدی به این دولت و حقوق نجومی میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یارانه که ارث پدری شما نیست مصیبت بکشی از مردم می گیرید یک دوازدهم به مردم برمی گردونید
-
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام . پرداخت یارانه ازهمان ابتدا اشتباه بود کاشکی آن را درقالب وام4درصد میدادند که نه خزانه خالی میشد هم برای تولید کننده رغیبی بود وتولید رونق میگرفت نه اینکه همین یارانه هم به جیب سرمایه دار رفت.
Iran (Islamic Republic of)
محسن اراک
۱۱:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای محترم یارانه چهل پنج دلاری تبدیل به یک دلار شده حقوق کارمند زمان خاتمی سه سکه تبدیل به سه گرم شده
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مصیبت کسانی که بیت المال را به تاراج بردن و دارن میبرند و کسانی که در برار ان سکوت کردن مصیبت این دولت است و سیاست بازیهایش که داره تو ده 60 هنوز دست و پا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۱:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دولت محترم لطفا دلار رو تک نرخی کنید و متناسب با نرخ دلار ، یارانه(حدود 45 دلار=سال90) رو به حساب مردم واریز کنید. آمریکا و هیچ رژیم دیگه ای نمیتونه به ایران لطمه بزنه. مردم ایران قدردان عملکرد درست هستند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد. ن. ک
۱۲:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
جان خودت مگه دولت برا ملت احترام قائله که میفرمایید دولت محترم
Iran (Islamic Republic of)
علی جمشیدی
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
فقط مشکل دولت یارانه 45تومانی پس موقعی که بنزین گازوییل نان کران کرد همه چی ده برابر شده این مصایب کی مشکلاتی که همه مردم را درگیر کرده بعضی ادمهای برای یه لقمه نان که شرمنده زن وبچه اشون نشود تا کمر خم میشه تو سطل زباله دولت اقای روحانی اولش کفت یارانه حق مردم همین اقای نوبخت هم این حرف زد پس چی شد نظرشون برگشت چرا همه جنسها 10برابر شده دولت مصایب نداره مردم چه گناهی کردن کدام یک از این اقایان با حقوق250000زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بلد نیستی برو کنار اهلش بیاد مگه مال بابات را به مردم میدی بنزین 100 تومان شده 3000 تومان تو تاز حرف مصیبت می زنی اصلا تو چرا از گرانی که مردم تحمل میکنند حرف نمی زنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد. ن. ک
۱۱:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دوازده سیزده ساله که از 45500 یک تک ریالی اضافش نکردی و هزینه همه چی رو 20 برابر کردی همینو هم میخوای از مردم بگیری؟؟؟؟؟
چند ساله سفت و سخت افتادی دنبال حذف یارانه
Iran (Islamic Republic of)
*****
۱۱:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
ببین که یه ریال پول به مردم میدن براشون مصیبت میشه انگاری از جیب خودش داره میده،
آخه آدم ..... شما که با گرون کردن آب وبرق ، گاز و البته بنزین و تلفن چند برابر دارین از مردم بیشتر میگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اولا که از مال ملت به خودشان میدهی نه از جیب مبارک ثانیا این همه بکار بردن مصاعب و منت گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
به خاطر ماهی 2دلار!!! اینقدر مصیبت دیدی!؟!؟ برای پرداخت حقوق های نجومی چه طور!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
حقوق یک ماه شمابرای هفت پشت مابسه
اون وقت ۴۵۰۰۰تمن مصیبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
فقط ریخت و پاش آقازاده هاتون بیشتر از یکسال یارانه مردمه---ماهی 1/5دلار به هر ایرانی برای دولت ایران سخته----وزارت نفت؛کشتیرانی؛خودروسازها همه به دلار حقوق میگیرن------بس کن آقا؛بس کن
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
این یارانه وکمک معیشتی همه مردم روحذف کن. وباروح وروان مردم بازی نکن.0 ثروتمندترین کشورهای دنیاهستیم ولی ازفقیرترین مردم جهان هستیم.(گازونفت وپتروشیمی ومعادن وپسته ومرکبات وزعفران وآهن آلات وغیره)داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
شما بنزین را برگردون 50 تومان یارانه را هم حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کسی نیست به این نوبخت بگه پسرت تو کشو خارج است مصیبت نیست برای یارانه 45 تومانی که یه پفک هم نمیشه مضیبته
بنزین را برگردونیت به 50 تومان یارانه را هم حذف کنید
۱۲
آخرین اخبار