رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری به برقراری صلح و ثبات نزدیک شده‌اند.

 

عبدالله: بیش از هر زمان دیگری به صلح نزدیک شده ایم/ در روز‌های آینده نخستین نشست مذاکرات صلح برگزار می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با صدور پیامی به مناسبت یکصد و یکمین سالروز استرداد و استقلال این کشور تاکید کرد که مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری به پایان منازعه و درگیری ۴۲ ساله و برقراری صلح و ثبات نزدیک شده‌اند.

عبدالله نوشت: در روز‌های پیش رو شاهد نخستین نشست تاریخی مذاکرات میان افغانستانی خواهیم بود. انتظار داریم از فرصت پیش آمده استفاده بهینه نماییم و با صداقت برای دست یافتن به صلح دائمی تلاش کنیم.

وی درباره روز استقلال افغانستان نیز گفت: این روز پر افتخار و تاریخی را به منظور ارج‌گذاری و پاسداشت از مبارزات آزادی‌طلبانه و عدالت خواهانه مردم افغانستان و شهدای راه آزادی در دوره‌های مختلف به ویژه دوران جهاد و مقاومت گرامی می‌داریم.

به گفته عبدالله، فرزندان این مرز و بوم، امروز نیز در سنگر‌های نبرد با تروریسم برای آزادی و پاسداری از منافع ملی می‌رزمند و قربانی می‌دهند. مبارزات سراسری و فداکارانه مردم افغانستان در دور‌ه‌های جهاد، مقاومت ملی و جنگ در برابر تروریسم مصداق بارز این ادعا است.

گفتنی است که پیش از این شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرده بود که عبدالله به نخستین نشست مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در قطر دعوت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.