مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروی رمدسیویر به اندازه کافی در سطح استان و با قیمت مصوب ۶۰۰ هزار تومان «آزاد» موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدابیر اتخاذ شده به‌گونه‌ای بوده که نه تنها هیچگونه کمبودی در حوزه دارو‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود ندارد، بلکه حتی مازاد هم در این زمینه داریم.
 
او افزود: دارو‌های مختلفی در امر درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفته، اما تاکنون تنها دارویی که به‌صورت رسمی برای درمان کرونا مورد تأیید قرار گرفته است داروی رمدسیویر بوده است.
 

بیشتربخوانید


مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه داروی رمدسیویر به اندازه کافی در سطح استان و با قیمت مصوب ۶۰۰ هزار تومان «آزاد» در داروخانه‌ها موجود است، ادامه داد: با حمایت سازمان‌های بیمه گر می‌توان این دارو را با قیمت ارزان تری در اختیار بیماران قرار داد.

روحبخش با تأکید بر اینکه داروی کروسین یکی از آخرین طرح‌های دریافتی با موضوع کرونا بوده که طرح آن بوسیله یکی از پزشکان داروساز عضو دانشمندان و نخبگان یک درصدی جهان داده شده است، بیان کرد: اقدامات پژوهشی در خصوص این دارو از طریق معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است و اگر مورد تأیید نهایی واقع شود به حوزه غذا و دارو جهت پیگیری و اقدامات بعدی اعلام می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.