وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارتخانه با الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارتخانه با الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که در آغاز، حنیف اتمر با ابراز سپاس از همکاری های ۱۹ سال اخیر اتریش به مردم و دولت افغانستان و حمایت آن کشور از روند صلح، در مورد آخرین تحولات این روند از جمله ضرورت کاهش خشونت ها و آتش بس، آزادی زندانیان باقیمانده، حفظ دستاوردهای ۱۹ ساله افغانستان و آغاز گفتگوهای صلح با آقای شالنبرگ صحبت نموده و نتایج حاصله از جرگه بزرگ مشورتی را برای آغاز مذاکرات و موفقیت روند صلح مهم و حیاتی برشمرد.

اتمر همچنین درباره کمک های کشور اتریش در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کورونا و ارتقای ظرفیت دیپلمات های افغانستانی در موسسات اکادمیک آن کشور گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه اتریش نیز با تقدیر از تلاش های دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات، پیرامون حمایت دولت آن کشور بر حفظ جمهوری اسلامی، دموکراسی، آزادی ها و حقوق شهروندان و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته به اتمر اطمینان داد.

شالنبرگ همچنین وعده کمک ۲ میلیون یورویی کشورش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به افغانستان را داد.

وی همچنین افزود که دولت اش آماده است تا از طریق ویدئو کنفرانس به ارتقای ظرفیت پزشکان افغانستانی اقدام نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.