فرماندار گرگان گفت:شیوه نامه برگزاری مراسم عزا داری حکم قانون را دارد و باید در ایام محرم به آن اهتمام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد حمیدی فرماندار گرگان در ستاد شهرستانی کرونا گفت: براساس شیوه نامه  ستاد ملی کرونا سوگواره‌های حسینی  براساس ملاحظاتی باید برگزار شود و هیئت‌های مذهبی باید به آن اهتمام داشته باشند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه تاکیدات ما براساس شیوه نامه است که برای برگزاری مراسم محرم ارائه شده است، یادآور شد: این شیوه نامه  حکم قانون را دارد و باید در ایام محرم به آن اهتمام شود.

او ادامه داد: تمام مراسم با اهتمام به مسائل بهداشتی مثل استفاده از ماسک، ضدعفونی مکان مراسم قبل و بعد از برگزاری مراسم، ممنوعیت دسته روی و سینه زنی و زنجیر زنی در فضای باز که در این شیوه نامه نیز به آن تاکید شده باید برگزار شود.

حمیدی بابیان اینکه براساس این شیوه نامه سفره اندازی و اطعام دهی در ایام محرم و صفر ممنوع است، بیان کرد: هرچه نظارت و اقنا جامعه در خصوص اهتمام به شیوه نامه برگزاری مراسم‌  محرم و صفر بیشتر باشد مشکلات ما برای مدیریت برنامه‌های ماه محرم و صفر کمتر می‌شود.

فرماندار گرگان با بیان اینکه در ۲۰حوزه امتحانی بیش از هشت هزار و ۸۰۰ دانش آموز در آزمون گرگانی در آزمون سراسری کنکور شرکت می‌کنند، افزود: نظارت‌های لازم برای برگزاری کنکور سراسری به دقت انجام می‌شود.

فرماندار گرگان گفت: شرایط گرگان هنوز قرمز است و باید شیوه نامه های  بهداشتی در این شهر رعایت شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.