وزیر راه و شهرسازی:

بهبود و توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو در اولویت است/پروژه‌های نیمه تمام تا شهریور ۹۹ به بهره برداری می رسد

اسلامی گفت: اقدامات زیرساختی و توسعه جاده‌ای خوبی درمنطقه آزاد ماکو در حال انجام است و بهبود و توسعه زیرساخت‌های این منطقه در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: تکمیل بزرگراه ۵۰ کیلومتری ورودی منطقه آزاد ماکو در توسعه این منطقه با اهمیت است و هم اکنون این پروژه در سه قطعه توسط سه پیمانکار در حال تکمیل بوده و پیشرفت کنونی طرح نزدیک به ۸۵ درصد رسیده است.

اسلامی افزود: این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعه اول پروژه بزرگراه منطقه آزاد ماکو شامل تعریض محور موجود از شهر ماکو تا سه راهی پلدشت است،  تصریح کرد: این پروژه ۲۲ کیلومتری، دارای ۴۲ دستگاه آبروی بتنی و عرض آسفالت تمام شده  است که از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی برخوردار است.

این مقام عالی دولت با اشاره به اینکه برای اجرای قطعه اول  ۳۰۲ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است،اضافه کرد: قطعه دوم این پروژه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی، شامل تعریض جاده ماکو – مرگنلر از سه راهی پلدشت تا مرگنلر با ۶۲ دستگاه آبروی بتنی و با ۱۱ متر عرض آسفالت تمام شده به طول ۱۳۵۵۰ متر درحال اجرا است.


بیشتر بخوانید

 



اسلامی ادامه داد: مبلغ برآورد نهایی قطعه دوم نیز ۲۲۰ میلیارد ریال است که براساس پیش بینی ها، پروژه‌های نیمه تمام تا شهریور ماه ۹۹ به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طول قطعه سوم پروژه ۱۵ هزار و ۴۱۶ کیلومتر است،یادآور شد: مبلغ برآورد نهایی اجرای آن ۴۱۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می‌شود و از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین یک قطعه ۲۱ کیلومتری از بخش مرگنلر به پلدشت از جاده یک بانده به دوبانده تبدیل می‌شود که این پروژه نیز با صرف۵۰۰ میلیارد ریال امسال به اتمام می رسد و ۱۲ کیلومتر از این پروژه آماده آسفالت ریزی شده که به همت همکاران اداره کل راهداری استان آذربایجان غربی انجام می‌شود.

انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.