حسینی بروجنی گفت: اشیای سفالی تاریخی در منزل مسکونی یکی از اهالی بخش دهدز در شهرستان ایذه کشف و ضبط شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا حسینی بروجنی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: طی تماس تلفنی با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، نگهداری اشیای تاریخی در یک منزل مسکونی در بخش دهدز اطلاع رسانی شد و پیگیری موضوع در دستورکار اداره میراث فرهنگی ایذه قرار گرفت.

او افزود: باتوجه به تعاملات سازنده با عوامل انتظامی، ضمن دریافت دستور مقام قضایی با هماهنگی پاسگاه انتظامی دهدز، نیرو‌های پایگاه حفاظت به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از بازرسی منزل مسکونی، ۳ عدد شی سفالی که ۲ عدد از آن‌ها سالم و یک عدد دارای شکستگی لبه بود، کشف و ضبط شد.

حسینی بروجنی با بیان اینکه براساس بررسی‌های مجید سروش کارشناس اشیای فرهنگی ـ تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، موارد مکشوف مربوط به دوره اشکانیان هستند، اظهار داشت: این اشیا شامل؛ یک قمقمه آب و ۲ ظرف کوچک است که در گذشته برای نگهداری ادویه‌جات و مایعات خاص از آن‌ها استفاده می‌شد.

به گفته معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، حین بازرسی، متهم در منزل حضور نداشت و همه کشفیات پیش‌گفته پس از طی مراحل قانونی و تنظیم صورتجلسه تحویل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایذه شد و ضمن تشکیل پرونده و نظر به مشخص بودن هویت متهم، تلاش به منظور دستگیری او از راه مراجع قضایی و انتظامی درحال پیگیری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.