رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت : آیین‌نامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های میانجی‌گری در دادسرا‌های برای احیای فرهنگ صلح و سازش تدوین شده است.

استفاده از ظرفیت‌های میانجی‌گری در دادسرا‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن مرادی‌فر رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت : راهبرد فعلی دستگاه قضایی و رویکرد گزینشی مدیریت دادگستری استان برمبنای صلح و سازش است.

او با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازشی در همه سطوح، گفت : حلال واقعی مشکلات قضایی مردم همین سازش با همدیگر است کما اینکه در کار قضایی ما چه بسا نتوانیم به آن عدالت واقعی دستیابی پیدا کنیم، چون ما بر مبنای ظاهر امر عمل می‌کنیم در حالی که ممکن است افراد در باطن امر حقی داشته باشند، اما عدله‌ای برای اثبات حق نداشته باشند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه صلح و سازش به عنوان افضل فضائل بعد از نماز و روزه مطرح شده، افزود: مسائل و مشکلات در سازش به صورت بنیادی حل می‌شود کدورت‌ها کنار می‌رود، امروز دستگاه قضایی بر همین مبنا از این ظرفیت استفاده می‌کند و در نگاه سازمانی و نگاه سنتی خود به این موضوع توجه خاصی دارد.

او افزود: شورای حل اختلاف ما منقسم بر دو بخش است شورا‌های حل اختلاف و نهاد‌های داوری و سازشی که بخشی از کار‌ها در آن‌جا صورت می‌گیرد، در دادسرا‌های هم با استفاده از ظرفیت‌های میانجی‌گری و آیین نامه‌ای که در این زمینه تدوین شده، مسائل سازشی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.