به درخواست کشور فرانسه تا ساعاتی دیگر نشستی فوری در شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به کودتای مالی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، به درخواست فرانسه تا ساعاتی دیگر نشستی فوری در شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به مسئله کودتای مالی انجام خواهد گرفت.

در این راستا «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، بیانیه‌ای به تحولات اخیر مالی واکنش نشان داده و نگرانی کشورش از احتمال رخداد کودتا را ابراز کرد.

لودریان با ابراز حمایت پاریس از کودتا در مالی، در بیانیه خود آورده است: «فرانسه این واقعه تأسف برانگیز را به شدت محکوم می‌کند.»

او همچنین از کودتاچیان خواست تا به پادگان‌ها بازگردند و حمایت از قانون اساسی مالی را مد نظر داشته باشند. او گفت: «فرانسه تحولات این کشور آفریقایی را در بالاترین سطح نظاره می‌کند و به حمایت بی‌قید و شرط از حاکمیت ملی و دموکراسی در آن ادامه می‌دهد.»

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، با ابراز نگرانی از شرایط به وجود آمده در کشور مالی، خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط رئیس جمهور این کشور از سوی کودتاچیان شد.

منابع محلی در مالی، شامگاه سه‌شنبه گزارش دادند که ابوبکر ابراهیم کیتا، رئیس‌جمهور مالی در پی حمله کودتاچیان از قدرت خلع و دستگیر شده است.

این دستگیری پس از شورش سربازان در پایگاه نظامی کاتی در خارج از باماکو، پایتخت مالی و دستگیری تعدادی از مقامات بلند پایه غیرنظامی و نظامی صورت گرفت.

پیش از این، یک گروه مسلح نخست‌وزیر و پسر رئیس‌جمهور مالی را دستگیر کردند. رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند که وزیران خارجه، دارایی و همچنین رئیس مجلس در این کشور دستگیر شدند.

خبرگزاری فرانسه همچنین از درگیری مسلحانه و شلیک گلوله‌های سنگین در نزدیکی یک پایگاه نظامی در نزدیکی پایتخت مالی خبر داد.

مالی اخیراً شاهد یک بحران سیاسی شدید داخلی بوده و طی ماه‌های اخیر مخالفان خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور بودند مذاکره برای سازش را رد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار