ضرورت اختصاص نذورات محرم به کمک‌های مومنانه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مد نظر است که که نذورات به سمت کمک‌های مومنانه اختصاص یابد.

ضرورت اختصاص نذورات محرم به کمک‌های مومنانهحجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افزود: به دنبال این هستیم که نذورات به سمت کمک‌های مومنانه و نذر اقلام بهداشتی برای مصرف هیئت‌ها و مناطق حاشیه شهر برود.

اوبا اشاره به اینکه نگرانی در بحث دسته‌ها وجود دارد، ادامه داد: نکته‌ای که متخصصان عزاداری و هیئت در استفاده از طبل و سنج دارند این است که این ادوات به نوعی نظم دهنده سبک زنجیرزنی است.

نظیری با بیان اینکه نگران مدیریت تجمع مردم برای دیدن دستجات هستیم اظهار داشت: مد نظر است امسال دسته‌ها در کل شهر پخش شوند و هر دسته‌ای در محله خودش عزاداری کند وپیش بینی می‌شود که جمعیت به سمت میدان و خیابان‌های اصلی شهر نمی‌آید.

او با اشاره به تعطیلی مراسم شیرخوارگان، اضافه کرد: یکی از مشکلات با هیئت‌ها و به ویژه برخی از مسئولان هیئت‌ها و مداحان جوان این است که الگو‌های دیگر شهر‌ها که اجرا می‌شود را می‌بینند و تاب آوری‌شان سخت می‌شود که در این رابطه نیز جلسات توجیهی برگزار شده است.

نظیری با بیان اینکه در مورد برگزاری جلسات اختصاصی بانوان مقداری نگرانی وجود دارد، یادآور شد: مدیریت زمان تعیین شده برای برگزاری مراسم در فضای باز، محفوظ و مناسب بودن فضای عزاداری برای بانوان کمی مشکل است، اگر چه برخی از هیئت‌های بانوان فضا‌هایی را به این منظور اختصاص داده‌اند.

نظیری در ادامه به اهمیت پویش «هر خانه، یک حسینیه» اشاره کرد و افزود: به همت شهرداری هیئت خودرویی را هم خواهیم داشت و مردم از داخل خودرو‌ها عزاداری را دنبال می‌کنند همچنین ترویج کتابخوانی از دیگر ابتکار عمل‌های این مدت است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار