نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دومین روز رقابت داوطلبان ورود به دانشگاه ها در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد ساده نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در دومین روز برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۱۱ هزار و ۳۱۳ داوطلب گروه آموزشی علوم ریاضی و فنی در ۲۶ حوزه استان خراسان رضوی و ۲۶ هزار و ۷۶۸ داوطلب گروه علوم انسانی در۳۲ حوزه این استان شرکت کردند.

او افزود: تعداد داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی در دانشگاه فردوسی مشهد نیز پنج هزار و ۵۵۹ نفر شامل ۲ هزار و ۵۵۹ نفر زن و سه هزار نفر مرد هستند و در گروه علوم انسانی فقط ۲۴ زن و ۳۶ مرد در این حوزه حضور دارند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های صادر شده فاصله مصوب یک متر و ۸۰ سانتی‌متر بین داوطلبان در چیدمان صندلی‌ها رعایت شده است.
 

بیشتربخوانید

ساده بیان کرد: ضدعفونی کردن صندلی‌ها، دستگیره‌ها، سرویس‌های بهداشتی و همچنین تمامی مسیر‌های تردد داوطلبان در چند نوبت پیش از آزمون و بعد از آزمون، تب سنجی داوطلبان و عوامل اجرایی در تمامی حوزه‌ها از دیگر برنامه‌های این دستورالعمل بهداشتی است که در دانشگاه فردوسی مشهد اجرا می‌شود.


او تصریح کرد: برای رعایت موارد بهداشتی از داوطلبان خواسته می‌شود از هرگونه تجمع در داخل و خارج از حوزه‌های امتحانی پرهیز کنند و وسایل اضافی نیز به همراه نداشته باشند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: برای داوطلبان مشکوک به بیماری که بر اساس خود اظهاری و یا تشخیص ناظران بهداشتی دارای علائمی باشند نیز اتاق ایزوله و جداگانه‌ای پیش‌بینی شده است.

ساده اظهار کرد: نماینده‌ای نیز از مرکز بهداشت در تمامی حوزه‌ها و در طول برگزاری آزمون استقرار خواهد داشت تا بر رعایت موارد بهداشتی نظارت کامل صورت گیرد.
 

برگزاری کنکور سراسری سرخس در سایه دستورالعمل های بهداشتی

 

برگزاری دومین ماراتن کنکور در خراسان رضوی

برگزاری دومین ماراتن کنکور در خراسان رضوی

برگزاری دومین ماراتن کنکور در خراسان رضوی

برگزاری دومین ماراتن کنکور در خراسان رضوی

او افزود: لازم است تا داوطلبان از ماسک سه لایه بدون فیلتر و دستکش در طول زمان حضور در محل آزمون استفاده کنند.

آزمون سراسری کنکور سال ۹۹ در چهار روز متوالی چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در حال برگزاری است.

بر همین اساس در روز اول داوطلبان گروه هنر، در روز دوم گروه علوم ریاضی و علوم انسانی و در روز سوم داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون خود را برگزار می‌کنند و طبق برنامه ریزی انجام شده در چهارمین و آخرین روز برگزاری آزمون داوطلبان گروه زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان خراسان رضوی ۱۰۶ هزار و ۵۲۹ نفر است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.