معاون آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۵۸ درصد سیلاب‌ها در استان به علت تصرف های غیر قانونی در بستر رودخانه‌ها روی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جلیل زاده معاون آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ملکان گفت: متاسفانه اکثر سازه‌هایی که بر رودخانه هستند نیز غیر اصولی و استاندارد لازم را ندارند.

او افزود: در استان ۲۵ هزار کیلومتر مسیل رودخانه‌ای وجود دارد که تاکنون حدودهزار کیلومتر از این مسیل‌ها لایروبی و حریم آن آزاد سازی شده و عملیات برای آزادسازی ۲ هزار کیلومتر دیگر نیز در جریان است.

او گفت: در صورتی مسیل رودخانه‌ها آزاد باشد سیل تنها ۴ درصد خسارت وارد می‌کند.

در این جلسه  تقویمی فرماندار ملکان نیز گفت: متاسفانه سه پل احداث شده بر روی رودخانه مردق چای در داخل شهر ملکان غیر استاندارد و مربوط به ۴۰ سال گذشته و بیشتر عابر رو است تا پل ماشین گذر.

 تقویمی افزود: این پل‌ها مقاومت لازم را ندارد و درصورت سیلابی شدن رودخانه مردق چای امکان ریزش وخطرات جبران ناپذیر وجود دارد.

حجت الاسلام زمانی امام جمعه ملکان نیز با انتقاد از بی دقتی در مرمت قلعه تاریخی بختک لیلان گفت: کم توجهی در مرمت این قلعه هدر دادن منابع مالی و بیت المال است.

حجت الاسلام زمانی گفت: دو سال است که به این قلعه اعتبارات اختصاص می‌یابد، اما بنای مرمت شده بعداز چند ماه ریزش می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.