تقویت راه‌های ترانزیتی کشور در دستور کار قرار دارد/تکمیل سالن مسافری مرز سرو با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان

اسلامی گفت:مرز سرو یکی از مرز‌های مهم برای تقویت مبادلات تجاری است که با ساماندهی آن می توانیم شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی سالن مسافربری پایانه مرزی سرو با اعتبار بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لزوم آماده سازی زیرساخت‌های اساسی از جمله شبکه راه‌های اصلی بیش از پیش در کشور نمایان است،گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی دارای ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه،عراق و جمهوری نخجوان بطور مستقیم بوده و با داشتن پنج پایانه مرزی فعال و مطرح بودن بعنوان تنها راه ارتباطی زمینی با اروپا از طریق سه پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و امنیتی کشور دارد. 

 محمد اسلامی با اشاره به افتتاح ۳۳ کیلومتر از کریدور غرب کشور،اظهار کرد: تقویت راه‌های ترانزیتی کشور در دستور کار قرار دارد و با تقویت راه‌های ترانزیتی کشور و ساماندهی مسیر ارومیه _ سرو در حال تکمیل است که امید می‌رود روز به روز شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.

این مقام عالی دولت در حوزه راه و شهرسازی با بیان اینکه پایانه مسافربری سرو یکی از مهمترین پایانه‌های مرزی کشور است، تصریح کرد: همواره روابط تجاری و اقتصادی خوبی با کشور ترکیه داشتیم و مرز سرو یکی از مرز‌های مهم برای تقویت این مبادلات تجاری است.


بیشتر بخوانید

 

 


وزیر راه و شهرسازی بر تقویت مراودات اقتصادی ایران با کشور‌های همسایه تاکید کرد و اضافه کرد: در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، اهتمام جدی وجود دارد و با شیوع کرونا تلاش شده در بخش حمل و نقل بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

اسلامی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بخش حمل و نقل دا تحت تأثیر قرار داد، یادآور شد: اطمینان کسب کنیم که این امر باعث روند کسب و کار از رونق نیافتد و مردم در توسعه کسب و کار نقش آفرینی کنند.

مبادله روزانه ١٠٠ واگن تجاری بین ایران و ترکیه

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه روزانه ١٠٠ واگن تجاری از طریق مسیر ریلی بین ایران و ترکیه مبادله می‌شود،افزود: مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و این امر دستاورد جدید و مهمی است.

اسلامی تاکید کرد: نقش کارکنان و مسوولان راهداری بسیار اهمیت داشته، زیرا امنیت و جان مردم در گرو کیفیت راه‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت طرح محور ارومیه - سرو  یادآور شد: تا پایان مهر امسال ادامه طرح محور ارتباطی ارومیه - سرو تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.