بازگشت بیش از ۳ هزار بازمانده از تحصیل خراسان شمالی به مدرسه

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح آبا (آشتی با آموزش) در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مسعود عزیزی رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه این طرح در مرحله نخست، بازماندگان از تحصیل سه شهرستان را زیرپوشش قرار می‌دهد، گفت: در این طرح، دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم که به هر علت، تحصیل را ترک کرده و یا از حضور در کلاس‌های درس بازمانده اند، با کمک خیران، از خدمات آموزش بهره مند می‌شوند.

عزیزی افزود: دانش آموزان بازمانده از تحصیل کمتر از ۱۸ سال، با کمک خیران، زیر پوشش آموزش قرار می‌گیرند و خیری از خارج استان، تامین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح را تعهد کرده است.

او  گفت: ۴۷۳ دانش آموز دختر و ۹۵۸ دانش آموز پسر در بجنورد، ۳۳۲ دختر و ۶۸۷ پسر در شیروان و ۲۲۰ دختر و ۵۰۰ نفر پسر از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.


بیشتر بخوانید


رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: در این طرح، دانش آموزان در روستا‌ها و یا سایر مناطق، از راه دور آموزش می‌بینند، امکانات مورد نیاز در این طرح، یک اتاق و تجهیزات مثل تلویزیون، لپ تاپ و یا تبلت است که خیر، تامین این تجهیزات را تعهد کرده است.

عزیزی گفت: دانش آموزان از طریق آموزش از راه دور، محتوا‌ها را دریافت کرده و پنجشنبه‌های هر هفته به صورت حضوری برای رفع اشکال از خدمت مشاور بهره مند می‌شوند که هزینه‌های مشاور هم توسط خیر، تامین می‌شود.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان به صورت انفرادی و یا گروهی، می‌توانند با تشکیل کلاس از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره مشکلات این طرح گفت: شماری از دانش آموزان به علت اشتغال به کار از تحصیل بازمانده اند که در این زمینه، تلاش داریم تا خیران استان در پرداخت کمک‌های مالی، مشارکت کنند.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.