مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۱ هزار و ۱۶۵ پرونده مربوط به مشاغل آسیب دیده از کرونا تصویب و برای دریافت ۲۱۹ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان تسهیلات به بانک معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی آشتاب افزود: در مجموع حجم اشتغال این واحد‌ها ۲۶ هزار و ۷۵۹ نفر می‌باشد که تاکنون ۶۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون تومان تسهیلات به هفت هزار و ۳۹۹ کسب و کار با اشتغال هشت هزار و ۴۸۹ نفر توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

او اظهار داشت: هدف از پرداخت تسهیلات، حمایت مشاغل متاثر از پیامد‌های منفی این ویروس است که بخشی از آن جهت پرداخت حقوق معوقه کارگران این بنگاه‌ها و بخش دیگر به عنوان سرمایه در گردش برای جبران خسارت ناشی ازکرونا است.

او همچنین به تمدید مهلت ثبت نام کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به «کسب وکار‌های بیمه نشده و فاقد کد کارگاهی» تا پایان شهریور سال جاری «کسب و کار‌های بیمه شده و دارای کد کارگاهی» تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

آشتاب بیان کرد: متقاضیان می‌توانند در مهلت یاد شده به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و روند ثبت نام برای دریافت تسهیلات حمایتی را دنبال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: زنان سرپرست خانوار و رانندگان درون و برون شهری نیز از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند که در این راستا به بیش از ۱۰ هزا راننده ناوگان حمل و نقل استان نیز وام پرداخت می‌شود.

آشتاب تصریح کرد: نظارت اصلی در حوزه ثبت نام و ارایه تسهیلات برعهده دستگاه اجرایی مربوطه خواهد بود و طبق مصوبه دولت، برای کارگاه‌های آسیب دیده از کسب و کار بابت هر نیروی کار خود ۱۲ میلیون تومان و کارگاه‌ها و مراکزی که دستور تعطیلی آن‌ها به دلیل احتمال شیوع این ویروس داده شده به هر نیروی کاری آن‌ها ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

۶۰ هزار واحد اقتصادی و تولیدی در لرستان به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده و متضرر شده اند که خسارت واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان بر اثر این ویروس یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت کرونا به واحد‌های اقتصادی لرستان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.