مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: عزاداری‌های ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در مکان‌های رو باز در لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی اظهار داشت: مراسمات مذهبی ماه محرم برگزار می‌شود و هیچگونه تعطیلی در مراسمات وجود ندارد، اما عزاداری‌ها با فاصله گذاری اجتماعی و طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.

او افزود: برنامه‌ها در فضا‌های باز برگزار می‌شود و با آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان رایزنی شده تا مدارس و سالن‌های ورزشی را در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند.

او با بیان اینکه همه هیات‌ها موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و افرادی مشخص شده با عنوان همیار سلامت در مجالس عزاداری حضور خواهند داشت، گفت: دسته روی هیات‌ها در خیابان‌ها حذف شده و هیات‌های عزاداری تنها در یک مکان رو باز می‌توانند عزاداری کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی ادامه‌داد: ماسک را به قیمت تمام شده کارگاهی تهیه همچنین محلول ضد عفونی کننده با قیمت مصوب در اختیار هیات‌ها قرار خواهد گرفت.

او گفت: سه هزار هیات ثبت شده در لرستان وجود دارد و در سامانه بیرق می‌توانند هیات‌ها اقدام به ثبت کنند، همچنین سایت تکیه این امکان را به هیات‌ها برای پخش آنلاین می‌دهد، اما باید ثبت نام کنند.

او افزود: توصیه می‌شود عزاداری در منازل برگزار نشود و تا حد امکان در محیط سرباز برگزار شود.

حجت‌الاسلام قدرتی اضافه کرد: همچنین افرادیکه که نذر واجب دارند با نظارت عوامل بهداشت و با بسته‌بندی‌های بیرون بر اقدام به توزیع کنند.

او افزود: حوضچه گل مالی را نخواهیم داشت چرا که طبق دستورات بهداشتی گل خشک شده به هنگام سینه زنی ممکن است ویروس کرونا را منتقل کند.

او با بیان اینکه طبل و سنج در هیات‌ها باید بومی سازی شده و به دلیل اینکه کم خطر هستند با رعایت نکات بهداشتی می‌شود در عزاداری استفاده کرد، ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا آیین چهل منبر در لرستان امسال برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.