جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد:

آمادگی پلیس برای برگزاری با شکوه سوگواری‌های محرم و صفر/ برخورد قاطعانه با عاملان بی نظمی و اراذل و اوباش

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مشهد گفت: تمامی کشور ازامنیت کامل برخوردار است و با آمادگی کامل سوگواری‌های ماه محرم را با شکوه بر گزار می‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در کمیسیون عملیات ناجا که با محوریت خراسان رضوی در سالن شهید سردار "قاسم سلیمانی" ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد،گفت: در آستانه ماه محرم ، ایران اسلامی در نظم و امنیت کامل است و پلیس با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و ضرورت توجه به فاصله گذاری‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آمادگی کامل برای برگزاری با شکوه سوگواری‌های ماه محرم را دارد.

او افزود: مردم ولایی و انقلابی کشورمان نیز با رعایت نکات بهداشتی نقش موثر خود را در این ماموریت خطیر پلیس برای برگزاری مراسم محرم و صفر به خوبی و شایستگی ایفا می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  ادامه داد: برخورد قانونی و قاطعانه با عاملان بی نظمی و اراذل و اوباش خط قرمز و از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و در این مسیر برای آرامش شهروندان و ارتقاء احساس امنیت، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سردار رضایی بیان کرد: نیروی انتظامی انقلابی از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است و با قاطعیت و قانونمداری به وظایف خود عمل می‌کند.

او تصریح کرد: خداوند توفیق داد در استان خراسان رضوی و کنار بارگاه ملکوتی امام رئوف حضور پیدا کنیم و به خادمان نظم و امنیت در این استان، "خدا قوت بگوییم.


جانشین فرمانده ناجا  تاکید کرد: از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده که نشان از افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر است.

سردار رضایی  به ضرورت افزایش هزینه جرم در پیشگیری از جرایم نیز اشاره و اظهار  کرد: هزینه جرم، باید متناسب با جرایم افزایش یابد تا اثر بازدارنده داشته باشد در غیر این صورت این مسئله باعث افزایش وقوع جرایم می‌شود که در این زمینه خلاء‌های قانونی باید مطالعه و مرتفع شوند.

او افزود: مسئول سازی در بررسی و پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها نیز از دیگر موضوعات اساسی است که در کنار تشدید مجازات‌ها از مطالبات اصلی پلیس محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا سرقت را یکی از دغدغه‌های جدی مردم عنوان و ادامه داد: در حوزه سرقت نیز اگر دو علت موثر وقوع این جرم برطرف شود از دغدغه‌های مردم در این حوزه کاسته خواهد شد. یکی توجه به زیر ساخت‌ها و دیگری تهیه پیوست ایمنی در اخذ پروانه ساخت و ساز‌ها است که باید به صورت قانون دربیاید.

سردار رضایی بر ضرورت رعایت ساز و کار‌های امنیتی و انتظامی در بحث ساخت و ساز‌ها و تولید خودرو‌های داخلی بیان کرد: پیروی از این ساز و کار‌ها به طور قطع برای پیشگیری از جرایم موثر است و به دنبال آن نیز احساس امنیت در جامعه افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رضایی بیان کرد: نیروی انتظامی دارای تجربه و روحیه انقلابی است و در راستای پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با جدیت و تمام توان گام بر می‌دارد.

او  مدیریت انقلابی و اسلامی را مدیریت مبتنی بر اخلاق، تعهد و برگرفته از انقلاب اسلامی، مکتب عاشورا و بعثت دانست و تصریح نشان کرد: شاخصه مهم پلیس که زمینه پیشرفت و تعالی این خادمان نظم و امنیت را فراهم ساخته فرماندهی مبتنی بر اخلاق مداری است که در این زمینه باید از همه فرماندهان و مسئولان و کارکنان انتظامی و تمامی سربازان خدمتگزار در جای جای کشور تشکر کرد.

فرهنگ پیشگیری باید نهادینه شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تقویت نگهبانان محله و استفاده هوشمند از ظرفیت‌های عمومی باید فرهنگ پیشگیری نهادینه شود و در این راستا آنچه بسیار مهم است مسئول‌سازی در بررسی و پیشگیری ار وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی است؛ اما مهمتر از آن افزایش هزینه جرم است که در پیشگیری از وقوع جرایم تأثیرگذار خواهد بود.

او افزود: امروز ناجا افتخار دارد بگوید موثرترین مؤلفه در امنیت ملی و روابط بین الملل بوده و صاحب نظر در تامین امنیت کشور است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی، انقلابی و ولایی و جهادی به وظایف خود عمل می‌کند و در بحث مقابله با اراذل و اوباش که باعث می‌شوند آرامش مردم خدشه‌دار شود ناجا قاطعانه وارد میدان می‌شود و به هیچ وجه کوتاهی نکرده و در چارچوب قانون برخورد محکم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
 


سردار رضایی بیان کرد: باید با اقدامات صیانتی، آموزشی و مدیریتی، کارکنان نیروی انتظامی متعهد و پرچم دار ولایت بوده و با دوری از محرمات و حفظ فرهنگ رزمندگان دفاع مقدس، الگوی جامعه و بستر ساز ظهور باشند.

او  در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی مزین به مدال مجاهدان فی سبیل الله هستند و باید در همه زمینه‌ها نمونه باشند.

جانشین فرمانده ناجا در این کمیسیون که با حضور معاونان عالی رتبه ناجا و مشارکت فرماندهان انتظامی شهرستان‌های خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از پلیس خراسان رضوی در حوزه عملیات به خاطر کسب رتبه برتر کشوری و موفقیت‌های به دست آمده تشکر می‌کنم.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.