مشکورنیا گفت: ما خواهان این هستیم که عزاداری محرم برگزار شود و هیچ بهانه و دلیلی برای وقوع پیک دوم بیماری کرونا ویروس در خوزستان پذیرفته نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد مشکورنیا دبیر شورای سلامت اهواز گفت:  به هیچ بهانه و دلیلی نباید اجازه وقوع پیک دوم کرونا در خوزستان را دهیم، رفتار ویروس در هر شخص متفاوت است و این امر نگرانی‌ها را چند برابر می‌کند، ما خواهان این هستیم که عزاداری محرم برگزار شود و در عین حال بتوانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم.

او بیان داشت: استان خوزستان از نیمه اردیبهشت امسال  ۹ هفته بحرانی از نظر شیوع کرونا را پشت سر گذاشت که در همین زمینه بسیاری از مشاغل تعطیل و خیلی از برنامه‌ها لغو شد و برای کاهش ابتلا به این ویروس تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.
 
 مشکورنیا افزود: نقش مردم در کاهش ابتلا به این ویروس بسیار تاثیرگذار است و مردم در کنار مجموعه بهداشت و درمان و با اعتماد به یکدیگر توانستند این وضعیت بحرانی را کنترل، اما این نکته را باید در ذهن‌ها داشته باشیم که وضعیت کنونی به معنای پایان بحران کرونا نیست.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: هر آنچه تاکنون در مقابله با این ویروس تلاش کرده‌ایم از اکنون به بعد چندبرابر خواهد شد، زیرا حفظ وضعیت کنونی بسیار سخت و دشوار است و این امر نیازمند همکاری همه شهروندان و ارگان‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: باید روش عزاداری‌ها را تغییر داد و از هر اقدامی که منجر به ایجاد تجمع شود باید خودداری کنیم، بهترین اقدام برپایی روضه‌ها در محیط باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.